RedHat 6.2 EN & P4

Mirek Petricek mirek na petricek.cz
Středa Duben 24 10:37:41 CEST 2002

On Wed, Apr 24, 2002 at 09:22:38AM +0200, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Budte rad, verte, ze muzete mit problemy i s Linux certified (od HP)
> servery od Hewlett-Packard....

Tomu věřím. Dodáváme Compaqy. S těmi problémy nebývají (na Solarisu ani
na Linuxu). Úplně nejlepší co se týče supportu jsou ale SPARCy.

> 	Po softwarove strance, pokud stroj rozumne chodi, proc ne? Ohlednu-li
> se po svem okoli, tak linux je hlavne nasazovan komercne jako levna
> alternativa pro firewall/router a Inet services server apod. Bohuzel
> prave ty routery byvaji zpravidla jiz vyrazene pracovni stanice, novy
> pocitac na router temer zadna firma neda...:-(

Já instaluji UNIXy hlavně aplikační servery na kterých běhají databáze,
které jsou pro zákazníky životně důležité. Takovou věc nemůžete provozovat
na vyřazené stanici. Jednak kvůli výkonu, tak kvůli spolehlivosti. Když
si zákazník nemůže dovolit SPARC (se Solarisem samozřejmě), tak si
prostě musí koupit certifikovaný server. Jiná možnost prostě není.

Na WWW nebo fileserver, zvláště pokud na tom neběží nic většího než
firemní prezentace střední firmy, obvykle stačí nějaký samostatně
poskládaný stroj, ovšem i ten by měl být sestaven s kvalitních a
bezproblémových komponent. Tedy nikoliv ne2k-pci.

No a routery? To je pro mě Cisco :-)

> 	???? Init 6 = halt, ne:-)?

Restart. Halt je 0.

> 	No ja jsem jednou upgradoval vzdalene SSH a pri rpm -F ssh* ztuhla
> konexe... od te doby zasadne pri takovych akcich mam 2-3 konexe na
> stroj... Ale je fakt, ze clovek se nekdy brutalnimu hacku nevyhne. Uz
> jsem rovnez zaznamenal kolegy, kteri si museli 'hacknout' vlastni linux,
> proste proto, ze byl 50km daleko a 300m vysoko (pocasi takove, ze Vas na
> vez skutecne nikdo nepustil) a SSHcko ci jiny remote shell prestal
> odpovidat (ale sitova komunikace zila a ostatni sluzby bezely jak
> maslo...)

Mě jednou zachránilo to, že počítač měl připojený dial-in modem a já
jsem se na něj mohl přes minicom připojit a opravit firewall. Ale s
updatem RH-kernelu jsem zatím problémy neměl (jádra si sám
nekompiluji).

--
/*     Miroslav Petricek           mirek na petricek.cz
       Brno, Czech Rep.        mpetricek na uniscomp.cz