Online Marketing system: Pay-For-Performance

Peter Hanusiak peter na hanusiak.sk
Středa Srpen 6 15:29:02 CEST 2003

Caute,

Je to znacne OFF-TOPIC co sa idem spytat aj na tuto cast konfery ale
momentalne je tu nulovy traffic, takze snad mi to prepacite.

Chcel by som najst system, ktory sa aspon mierne bude podobal na to co tu
popisem. Samozrejme, ze chcem aby to bol Linux-friendly a Open Source projekt.

Co teda hladam? No nieco ako Overture. Teda system, ktory ma v sebe velku
databazu klucovych slov (ako sa tam dostali vysvetlim neskor) na zaklade,
ktorych vyhodnocuje dotaz, ktory mu doruci napr. nejaky vyhladavaci stroj.

Priklad. mam klucove slova: "linux consultant" a v mojom systeme je na
zaklade nejakych priorit (vysvetlim neskor) priradena informacia, ktoru ma
system poskytnut. Vacsinou je to popis a URL linka na stranku. Teda system
dostane query od napr. Google.com, vyhodnoti dotaz, poskytne napr. prvych
10 odpovedi.

Samozrejme system si zapamata aky dotaz dostal a co poskytol. Klient, ktory
ziadal (v priklade google), spatne poskytne informaciu, ktora linka bola
spravna (t.j. kam nakoniec uzivatel klikol). Ono ta spaetna odozva sa moze
riesit aj pomocou tracker-redirect systemu a to tak, ze system poskytne URL,
ktora sa musi spracovat prave v nom a teda on uz bude vediet co sa zvolilo.

Ako sa tieto klucove slova dostanu do systemu? Nie nie je to ziaden spider,
ale skor inzertna kancelaria. Teda kazdy kto chce aby sa mu zvysil traffic
na jeho servery si zaplati iste klucove slova a poskytne informacie, ktore
k nim prisluchaju. A vyska platby v podstate urcuje prioritu.

No a nakoniec system (a to je asi jeden z najdolezitejsich aspektov) musi
vediet poskytnut report, ktore informacie poskytol a ktore boli skutocne
zvolene/spravne. Teda nejaky charge-billing-reporting modul.

Dalo by sa o tom pisat ovela viacej ale myslim, ze som nacrtol aspon strohe
rysy tohto systemu. Ak uz niekto inzeroval na google tak okamzite vie o com
pisem.

No a ja sa prave obzeram po systeme, ktory aspon s casti splna uvedene
kriteria. Nebudem sa tu hrat na neviniatko, samozrejme to chcem pouzit na
komercne ucely.

Privitam kazdu informaciu.

--
Peter "Hanus" Hanusiak