Bezdratova sit nebo sit tel. koax?

Martin Proks proks na aerospace.fsik.cvut.cz
Pátek Únor 7 12:05:53 CET 2003

Zdravim

Tomas Hlavacek wrote:

> Dobry den,
>    mate naprosto rozporuplne naroky. Jedine stesti, ze jste jeste
> nenapsal, ze to ma splnovat pet devitek:-))

A to by slo taky? ;-)

> Ad varianta 1, tedy bezdratova sit. S timhle zkusenosti nemam, nicmene
> kdyz se zkusite poptat lidi okolo komunity czfree.net, snad Vam
> poskytnou znacne mnozstvi praktickych zkusenosti. S cenou vsak asi nic
> neudelate protoze sitovky IEEE 802.11b proste v CR levneji nesezenete.
> S poctem 12 uzlu je podle me WLAN zbytecne draha.

dik za tip

> Ad varianta 2, tak to se nechytam. Podle me by slo leda na necem ve
> stylu CATV:-)) Jinak by se podle me televize napr s ethernetem rusila
> a to za predpokladu, ze stavajici TV rozvod je realizovan vhodnym
> typem kabelu a ze by se Vam podarilo prizpusobit ho do sbernice a ze
> na nem nebude dochazet k odrazum signalu atd. Cili, mi tohle reseni
> prijde jako trochu fantasktni:-))

ok, tohe poustmi z hlavy

> Podle me je Ethernet na TP kabelazi nejlevnejsim resenim. Jestlize na
> ni nepristoupi

to vim taky, ale majitel je neoblomny. Pry mate tam telefony, tak jedte
po nich.
Pritom 250m od budovy mame ochotneho poskytovatele/krasny pripojny bod
jak delanej
pro ronju za minimalni pausal na mesic a bez restrikci.

> majitel objektu, pak me napada jen telefoni vedeni (vedou li se
> soubezne aspon dva pary. sice to asi pravdepodobne nebude fungovat,
> ale zkusil bych to...) a nebo nektera

ty telefony me nenapadly. Jsou tam zavedene, ale nikdo je nepouziva,
vsichni mame
povetsinou mobily. Zmapuji situaci. Objekt je relativne maly, do 120 m
se urcite
vejdeme (ad Miroslav Benes, dik za info), ted jde jen o ty 2 pary a
povoleni je
vyuzit.

> technologii bezdratove LAN... tusim ze v minulosti bylo vice
> konkurencnich technologii a mozna by se naslo neco vhodnejsiho i kdyz
> je mozne, ze Vam bude IEEE 802.11b stacit.

11 Mibps by stacilo, de o to jestli to vubec bude pres ty pricky a
stropy fungovat
a jakou kartu pro router na linuxu.

> Uvital bych, kdybyste pak napsal zkusenosti
> Mejte se pekne

Dam vedet.

Dik,

--