Bezdratova sit nebo sit tel. koax?

Pátek Únor 7 10:52:23 CET 2003

Martin Proks píše:
> Zdravim,
>
> jsem postaven pred problem dat dohromady amaterskou sit na ubytovne
> (zdena stavba, betonove stropy), pokud mozno bez tahani dratu.
> Router na pude - 3 patro, 8,5 m nad zemi zhruba uprostred pudorysu.
> Max vzdusna vzdalenost od routeru  k nejvzdalenejsi stanici 20 m,
> ale 3 stropy a nekolik cihlovych pricek. Pocet max. cilovych
> stanic 12. Router pod linuxem.
>
> varianta 1) - bezdrat
> Nikdy jsem to v realu nevidel, zbeznou prohlidkou autocontu a dalsich
> prodejcu jsem zjistil ze to umi 11MBps, ale nikde jsem se nedocetl dosah
> [...]
	Nejflexibilnější řešení je bezdrát, je to ale nutné vyzkoušet,
pokud například máte železobetonové zdi, je to skoro marné. Až vás od tam
vyhodí, jenom se přesunete jinam. Dražší jsou aktivní prvky. A musíte se
trochu postarat, aby vám nemohl v síti surfovat každý, kdo projde okolo.
Strukturovaná kabeláž je nejspolehlivější, nejbezpečnější řešení a dosáhnete
nejlepších přenosových rychlostí. Pokud si to budete dělat sami, nebude to
ani moc drahé, ale stejně jde o variantu dražší na počáteční investice.
Nejlevnější bude starý dobrý ethernet, kde máte minimální spolehlivost
a potenciální velké problémy. Do televizního koaxu raději nezasahujte,
pokud nemáte někoho, kdo s tím má zkušenosti.