Digitalni podpis (Re: podpora mozilly, banky, word)

Pondělí Únor 10 08:46:54 CET 2003

Tomas Hlavacek píše:
> Bohuzel statni oragny si moc vybirat nemuzeme, a vzhledem k tomu, ze
> elektronicky podpis je uzakoneny uz znacne dlouho, neznam nikoho, kdo by
> to pouzil. Co jsem o to tom tak nahodne slysel, tak je udajne treba
> vystavit jakysi klic a to pry neni nejlevnejsi. Nevim, jaka je asi
> informovanost mezi beznou verejnosti, ale ja jsem jeste nenarazil na
> zadny popis ani prakticke vyzuiti elektronicke komunikace se statnimy
> organy, takze ani nemam potuchy o jake standardy se opira a s jakymi
> organy konkretne leze takto komunikovat. Zaslechl jsem cosi o moznosti
> [...]
	Jsou ale lidé, kteří něco podávají každý měsíc, třeba DPH. Nebo
lidé, kteří jsou v zahraničí, nebo těžko pohybliví lidé. Takoví by to třeba
rádi využili i za onu vydřidušskou cenu, za jakou nabízí službu státní
agentura. Podstata práce s klíčem je taková, že jednou někam přijdete,
cosi podepíšete, dostanete klíč a pak už obíhají jenom elektrony. Tedy
teoreticky. Třeba se aspoň naše děti dočkají toho, že to bude fungovat
doopravdy a ještě ke všemu bude celá procedura průhledná a důvěryhodná.
	Už teď ale máte takovou kompromisní cestu, vyplníte přiznání na
Internetu, dostanete jakýsi otisk, který pak na papíře donesete na úřad a
podepsaný odevzdáte.