realna nasazeni linuxu

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na tiscali.cz
Středa Únor 19 13:45:42 CET 2003

On Wed, Feb 19, 2003 at 08:21:42AM +0100, Kovar Jan wrote:

> Ono je to totiz tim, ze v USA je to asi skutecne levnejsi nez nasazeni
> Windows. U nas to tak bohuzel zatim neni (nepocitam nasazeni linuxu na
> nejake PC a prohlaseni, ze toto je ted nas server)

> U nas se treba instaloval Linuxovy cluster pro jeden vyrobni system a kdyz
> se secetly naklady na instalaci, tak z toho vyslo, ze za tu cenu bychom
> hrave meli cluster na W2K a vedeli bychom, co se tam deje, co delat v
> pripade problemu atd. Takhle jsme z casti odkazani na Suse CR. Je to o
> lidech. Pocet lidi s dobrou znalosti W2K, XP IMHO presahuje pocet lidi s
> [...]

Otázkou je, jaké by byly náklady po instalaci clusteru Windows. Je
jednoduché sečíst náklady na licence, ale instalace od MS také něco
stojí. Nepředpokládám, že byste si instalaci toho clusteru Windows
dělali sami a nemyslím si, že byste vždy věděli, co se tam děje.

Nikdo vám nebrání, abyste se naučili spravovat a vylepšovat Linux
ve vlastní režii a ze závislosti na SuSE se můžete časem vymanit.
Ze závislosti na Microsoftu se jen tak nedostanete.

Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal
http://www.hoteldrnholec.cz