(odpocinkove) GPL kod v komercni aplikaci

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na tiscali.cz
Úterý Červenec 1 22:31:58 CEST 2003

On Tue, Jul 01, 2003 at 20:35:51 +0200, Pavel Janík wrote:
>    From: Ing. Vlastimil Pospíchal <vpospichal na tiscali.cz>
>    > Pokud některému klientovi napíši na zakázku aplikaci GPL a zaplatí za
>    > ni tučný peníz, těžko bude chtít ty zdrojáky někde zdarma vystavovat.
>
> Vysvětlete mi, prosím, logiku tohoto tvrzení.
> Pavel Janík

Pokusím se. Klient chce napsat aplikaci a má na to určité prostředky.
Pro tyto účely se hodí nějaká hotová aplikace pod GPL, ale je potřeba
ji upravit (rozšířit). Tuto úpravu provedu a za tuto službu si nechám
zaplatit. Klientovi předám aplikaci včetně zdrojových kódů v souladu
s licencí GPL, ve zdrojových kódech budou příslušné poznámky o mých
úpravách.

Tato aplikace slouží pro interní potřebu klienta (např. vedení skladu) a
kromě algoritmu obsahuje například hesla do databáze, do které zapisuje
a jiná specifika firmy. Tato aplikace slouží firmě ku prospěchu, ale firma
nemá zájem ji dále distribuovat. Pokud ji bude chtít distribuovat, nebudu
jí v tom bránit (ani nemohu). Příslušné úpravy v jiné firmě mě buď nemusí
zajímat, anebo si mě ta další firma najme, abych jim tyto úpravy provedl.

Porušil jsem snad někde licenci GPL?

Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal