GPL-licence-realne pouziti

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na tiscali.cz
Úterý Červenec 1 22:52:31 CEST 2003

On Tue, Jul 01, 2003 at 21:47:24 +0200, Pavel Kysilka wrote:
>   jedna se mi o realne pouziti GPL-licence a programovani pod ni.
>
>   dostal jsem se parkrat do situace, kdy by se hodilo pouzit nejaky
>   opensourcovy projekt. jak to ale dopada:
>
>   1) vedeni ci manageri reknou, ano pouzijte to, ale bude to pod zamkem.
>      doslova ukradnete to. projekt bude uzavreny. je to preci zadarmo a
>      nikdo na nic neprijde.

Nevidím v tom problém. Použije se nějaké OpenSource řešení, upraví se a
používá se. Problém by byl, pokud by ta firma chtěla tento software dále
šířit, ale bez zdrojáků. To podle GPL nejde.

>   2) GPL licence nam nevyhovuje, a tak aby to zustalo "doma", tak to
>       napiseme znova. hotovou knihovnu kupovat nebudeme, musime usetrit(
>       i kdyz zde by se dalo polemizovat o tom, co se udela s ustrenymi
>       penezi). a tak programatori "busi" neco znovu.

To není nutné, viz výše. Prostě použijte GPL, upravte si dle potřeby a
používejte. Zdrojáky jste povinni vydat jen tomu, kdo má aplikaci, tedy
mohou zůstat uvězněny uvnitř firmy. Kvalitě projektu to sice neprospěje,
ale managoři budou mít to co chtěli.

>   a) jake pouzit zabirajici argumenty na managery ? treba k tomu, ze
>   udelate cast kodu, ktery se pouzije na nejakem opensourcovem projektu
>   , vede k jeho rozvoji a zaroven se tim zrealizuje zakazka.
>   ted nemam na mysli pojednani o GPL licenci nekde na
>   webu, ale neco z praxe a "totalni argumenty", ktere zabraly k
>   realizaci zakazky s GPL licenci.
>       pavel 'goldenfish' kysilka

Že si mohou zamknout zdrojáky, pokud nebudou dále šířit aplikaci. GPL je
o tom, že každý, kdo má aplikaci, má nárok i na zdrojáky. Pokud některému
klientovi poskytnou aplikaci, jsou povinni poskytnout i zdrojáky a nesmí
klienta omezit v dalším šíření.

Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal