(odpocinkove) GPL kod v komercni aplikaci

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na tiscali.cz
Středa Červenec 2 08:34:18 CEST 2003

On Tue, Jul 01, 2003 at 23:15:11 +0200, Pavel Janík wrote:
> Ne, ale pořád jste mi nevysvětlil logiku tvrzení:
>
>    Pokud některému klientovi napíši na zakázku aplikaci GPL a zaplatí za ni
>    tučný peníz, těžko bude chtít ty zdrojáky někde zdarma vystavovat.
>
> A to je oč jsem žádal. Proč by měl klient chtít zdrojáky někde vystavovat?
> A když už souhlasil s licencí GPL a bude distribuovat binární verze
> aplikace, tak je prostě bude muset poskytnout.

Neuvedl jsem zřejmě podstatnou zmínku o tom, že pokud nebude mít zájem šířit
aplikaci, nebude mít povinnost šířit zdrojáky.

> Potom jim byl princip licence GNU GPL špatně vysvětlen. Aplikaci je možné
> vyvinout a používat pouze pro své vlastní účely a nedistribuovat ji. Potom
> tedy aplikace je pod GPL a současně není nutné distribuovat zdrojové texty
> ani provedené úpravy.
> Pavel Janík

Myslím si, je jste to docela pěkně trefil. S tímto názorem souhlasím.
Pokud bude manažerům princip GNU GPL takto vysvětlen, najde se jistě
spousta dalších vhodných nasazení.

Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal