(odpocinkove) GPL kod v komercni aplikaci

Ing. Pavel Janousek Janousek na FoNet.Cz
Středa Červenec 2 11:10:44 CEST 2003

	Promin, ale k tomuto mam silne vyhrady:

a) Licence mluvi pouze o terminu prijemce bez blizsiho vysvetleni
(konkretne napr. you must give the recipients all the rights that you
have)
b) Nejake FAQ neni pravne relevantni dokument v pripadnem sporu

	Nikde neni ani zminka o tom, ze "uvnitr organizace" se nejedna o
sireni, ale pokud by se nejednalo o internal-use pak ano. Nikde neni
receno, ze v tomto pripade je prijemce produktu Program spolecnost
Organizaction a ne recepient (tedy Vy). Naopak cela licence zejmena  v
bode 2.1. a 2.2. (TERMS AND CONDITIONS FOR COPYING) mluvi jasne v
terminu You (cesky Ty/Vy), konkretne treba - You may copy and distribute
verbatim copies of the Program's source code as you receive it, in any
medium - a ve 2.2 b) - You must cause any work that you distribute or
publish, that in whole or in part contains or is derived from the
Program or any part thereof, to be licensed as a whole at no charge to
all third parties under the terms of this License. - a vzhledem k tomu,
ze licence nijak blize nesouladuje organizaci a osobu, pak nevim, proc
je ve FAQ napsano to, co je...

	Ano nejsem pravnik a mozna urcity pravnik ve zneni licence verze
2 najde toto rozliseni, otazkou je, zda-li jeho vyklad (kterym
nepochybne podeprel Tvuj odkaz) skutecne obstoji u soudu a zda-li soud
bude brat na to zretel.

	Jak jiz zaznelo mnohokrat, GNU GPL licence je hezka teorie, v
praxi vsak nedoslo zatim k zadnemu arbitraznimu rizeni pred soudem,
takze do dnes nikdo nevi, nakolik tato licence je silna a nakolik je
vynutitelna... To, ze nektere "procesy" dospely do faze urovnani nic
neznamena, pred soudem se proste nikdo nemusel zodpovidat za poruseni
licence...

	Muzes mi prosim blize vysvetlit, kam tedy az saha Internal use
(ja to v tuto chvili vazne nevim!) - proc bych treba nemohl vsechny
lidi, kteri se divaji na muj web, kde je GNU GPL kod/aplikace (coz bod
vyse: http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.html#TOCUnreleasedMods jasne
resi a rika ze je to Distribuce) prohlasit za sve obchodni partnery (*)
a tedy za Internal-use (podobne jako zamestnance v Organizaci)... cele
B2B by tim mohlo byt pokryto... Proc to v jednom pripade "nejde" a v
jednom jde? Ja se domnivam v soucasne dobe, ze toto naprosto GNU GPL
nijak explicitne neresi, pojmy nedefinuje a tudiz je az na soudu, aby
patricnym pojmum jako Program, Recepient, Organizacion atd. prirkl
patricny vyznam... Kde delam chybu?

(*)
co na tom, ze v tuto chvili jste neuzavreli zadny kontrakt... staci
abych na uvodni strance, ktera nema zadny kus GNU GPL kodu uvedl, ze
vstupem na dalsi stranky se stavaji mymi obchodnimi partnery a oni se
pravnicky vzato tim skutecne stavaji (stejne jako kdyz nastoupis do MHD
uzaviras smlouvu a pristupujes na prepravni podminky a to jsi si jeste
treba nestipnul listek (ktery nemas:-))