GPL-licence-realne pouziti

Pavel Kysilka goldenfish na mamutik.ucw.cz
Středa Červenec 2 11:44:18 CEST 2003

On 02-07-2003 08.57 +0200, Ing. Pavel Janousek wrote:

   dobre rano ci poledne,

> 	Opravdu se usetri? Tato mylna predstava vyplyva casto z toho, ze
> maloktery podnik je schopen opravdu pravdive a se vsemi dopady vycislit
> sve rezijni naklady... - zkuste neco koupit za 10 kilo neceho a to same
> udelat vlastnimi silami... - zrejme vite kam mirim - pokud by to totiz
> neplatilo (jako ze plati!), tak Outsourcing je exoticky zpusob bez
> rozvoje...
vim, ze se neusetri a taky jsem obcas stravil zbytecnym vyvojem hodne
casu a jeste jsem se dozvedel, ze mi to dlouho trva. a dal nechci tento smutny
pribeh rozebirat.

> 	Co treba nasazeni Linuxovych serveru - 100% software je pod GNU
> GPL, prodal jste sluzby a klidne jste se dostal na kkc a vyse (firmy
> jako RedHat, SuSE, SUN, IBM, Dell jsou zdarnym prikladem ze to jde), z
> hlediska programovani - tedy mam za to, ze jste mel na mysli spise jinou
> oblast - neco zminil Pavel, ve svetovem meritku je toho ale daleko
> vice... (treba cela oblast e-Learningu, digitalnich knihoven apod.)
 nasazeni linuxu na serverech, ted nemam na mysli serverove aplikace, je
 vcelku samozrejmost. trosku me mrzi, ze linux se nedostava i na
 aplikace. podle me je linux dobry zaklad jako OS pro aplikace a
 zaroven timto zakladem je i styl prace a jeho filosofie.

> 	Ja bych pro zacatek navrhoval si licenci treba na www.gnu.cz
> precist (klidne jen cesky neautorizovany preklad) a pak diskutovat dale.
> Protoze mam cim dal vice dojem, ze se bavime nad osobnimi dojmy a utrzky
> co jsme kde pochytili nez na opravdovym dokumentem...
to jeste udelam. nektery veci chapu trosku pomaleji a nez to stravim
uplne tak mi to bude chvili trvat.
nicmene, zde me zajimala predevsim praxe a realne pouziti.
jeste se nejak dneska podivam na licenci. mozna z toho bude par dotazu.

> Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)             FoNet, spol. s r. o.
> Technicka podpora, Intranet/Internet     Sokolova 67, 619 00 Brno
> E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz         Tel.: +420  5  4324 4749
> WWW:    http://WWW.FoNet.Cz/           E-mail: mailto:Info na FoNet.Cz

  zatim

     pavel kysilka