legalnost kopirovani distribuci

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Čtvrtek Červenec 10 12:08:19 CEST 2003

   From: "Miroslav BENES" <mbenes na tenez.cz>
   Date: Thu, 10 Jul 2003 09:53:43 +0200

   > Podle me ne.

Promiňte, ale mluvit o dvou rozdílných věcech, tedy o:

- změně licenčních podmínek od nové verze
- zpětné změně licenčních podmínek k nějakému datu a kriminalizaci chování
  uživatelů

jako o věci jedné je velmi nesolidní.

   > Pokud si kouim produkt, beru v uvahu i jeho vlastnosti (tedy i
   > licencni podminky v pripade SW). Pokud budeme uvazovat nejakou
   > zivotnost zbozi (v nasem pripade napr. doba nez vyjde nova
   > distribuce), pak mi pripada krajne neferove menit jeho
   > vlastnosti i uzivatelum kteri si toto zbozi uz zakoupili.

Naprosto souhlasím! Ale proč se o tom bavíme v souvislosti se SuSE Linuxem?
Nastala snad u SuSE Linuxu nějaká změna, která se vrací v čase zpět? O tom
to je...

[... vypuštěno, protože vycházíte z mylných předpokladů a tudíž všechny
důsledky jsou mylné ...]

   > Proc ?

Jedná se o výklad podmínek. Stejně jako se čtenáři linux na linux zeptali
společnosti SuSE, musíte tak učinit i v případě Red Hat Linuxu. CZLUG
nemůže vykládat podmínky jednotlivých distributorů.

   > Ja myslel ze RH je linxova distribuce a ze CZLUG sdruzuje uzivatele
   > linuxu a zastupuje jejich zajmy. Pokud se k problemum, ktere k nam
   > prichazeji, nedokazeme postavit, pak se ptam jaky ma smysl se
   > sdruzovat ?

A neobsahuje snad stanovisko CZLUGu doporučení, že existují i jiné
distribuce?

   > Tohle snad ani nemuzete myslet vazne !!
   > Zkuste si precist stanovy - prava clena sdruzeni, bod 1:
   >
   > "Na vyžádání a dle možností sdružení získat volně šiřitelný software
   > šířený v rámci sdružení nebo sítě Internet."

   > Distribuce RH (resp. binarni obrazy jejich instalacnich CD) jsou volne
   > siritelne v ramci site internet. Pokud ne pak me prosim opravte.

Jde o chápání smyslu slovního spojení "volně šiřitelné". Podle mého (a
nejen mého) výkladu obrazy nejsou volně šiřitelné. Red Hat Linux jako celek
není free software.

   > Otazka na telo : Brani v tom technicke problemy, neochota nebo snad
   > snaha vedeni CZLUG proazovat jinou distribuci ?

Připomínám, že nejsem členem výboru CZLUGu, ale pouze řadový člen: CZLUG by
měl postupovat přesně podle výšeuvedeného, ale pouze u free softwaru.
A ještě jednou opakuji: Red Hat Linux jako celek není free software.

   > P.S. Kritika zde zminena neni namirena proti zadne osobe ani pro ti
   > CZLUGu jako takovemu. Uvedomuji si dobre praci ktera za mnohymi z vas
   > zustava a vazim si ji. Ale IMHO by nektere veci sly delat jinak
   > a mozna ze i lip.

Poraďte jak.

Hmm, perhaps there's time to fsck.iso9660?
                  -- Pavel Machek in linux-kernel