META: E-maily mimo zaměření konference

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Úterý Červen 17 21:56:23 CEST 2003

   From: Daniel Hrbac <talk na advokati.biz>
   Date: Tue, 17 Jun 2003 21:17:22 +0200

Zdravím,

   > 1. trochu statistiky
   > od 9.2.2002 do dnes bylo do konference zasláno cca 45000 zpráv. Z těchto je
   > 265 v předmětu označeno jako OT nebo offtopic. Tento návrh se tedy zabývá
   > cca 0,8 procenty emailů. Podle mne je to zbytečné.

možná ano. Dá se to zařídit i technicky. Pokud to bude v subjectu nebo
v těle, bude kopie automaticky zaslána na poradní fórum (autor jakoby sám
nahlásí svoji offtopic zprávu). Pokud nikdo do týdne nebude hlasovat pro,
autor zůstane i nadále členem konference.

   > 2. plošné pravidlo
   > podívám-li se do historie těchto OT mailů odpovídají na ně například Zdenek
   > Pytela, Jan Kasprzak, Ondra Němeček, Pavel Janoušek a možná i další. Ti
   > všichni by mohli být v budoucnu vyloučeni podle navrhovaných pravidel. Nebo
   > budou mít výjimku, protože jsou dle statistik nejčastějšími účastníky
   > diskuzí.

Naopak - budou psát do jiné konference (sem), pokud to bude mít smysl
a bude jim to stát za to. Kvalita hlavní konference se tím zákonitě zvýší.

   > Není jednodušší spoléhat na inteligenci členů konference, než
   > stanovovat další a další pravidla.

Bohužel se to ukazuje jako nemožné. Proč spousta lidí píše dotazy na MTA
nebo přímo sendmail, když v Meta-FAQ je napsáno následující?

Sendmail: sendmail na sendmail-help na linux.cz  - diskuse o Mail Transport
Agentech (sendmail).

Bohužel na inteligenci lidí (a teď obecně, nikoli pouze na členy
konference) není možné spoléhat. A pokud jste se o tom ještě nepřesvědčil
ve svém životě, tak Vám závidím :-) Jaké je Vaše povolání? ;-)

Avoid multiple exits from loops.
                  --  The Elements of Programming Style (Kernighan & Plaugher)