META: E-maily mimo zaměření konference

Daniel Hrbac talk na advokati.biz
Úterý Červen 17 22:28:29 CEST 2003

Pavel Janík napsal(a):
> [...]
>    Date: Tue, 17 Jun 2003 21:17:22 +0200
>
> Zdravím,
>
>    > 1. trochu statistiky
>    > od 9.2.2002 do dnes bylo do konference zasláno cca 45000 zpráv. Z těchto je
>    > 265 v předmětu označeno jako OT nebo offtopic. Tento návrh se tedy zabývá
>    > cca 0,8 procenty emailů. Podle mne je to zbytečné.
>
> možná ano. Dá se to zařídit i technicky. Pokud to bude v subjectu nebo
> v těle, bude kopie automaticky zaslána na poradní fórum (autor jakoby sám
> nahlásí svoji offtopic zprávu). Pokud nikdo do týdne nebude hlasovat pro,
> autor zůstane i nadále členem konference.

Souhlasím, pokud to je technicky možné, proč OT rovnou nepřesměrovat do
talk na linux.cz. VYlučovat pak ale jen v případě když někdo neuvede, že se
jedná o off-topic a on to OT je.

>    > Není jednodušší spoléhat na inteligenci členů konference, než
>    > stanovovat další a další pravidla.
>
> Bohužel se to ukazuje jako nemožné. Proč spousta lidí píše dotazy na MTA
> nebo přímo sendmail, když v Meta-FAQ je napsáno následující?
>
> Sendmail: sendmail na sendmail-help na linux.cz  - diskuse o Mail Transport
> Agentech (sendmail).
>
> Bohužel na inteligenci lidí (a teď obecně, nikoli pouze na členy
> konference) není možné spoléhat. A pokud jste se o tom ještě nepřesvědčil
> ve svém životě, tak Vám závidím :-) Jaké je Vaše povolání? ;-)

Rovněž máte pravdu, ten sendmail se opakuje znova a znova.

Ve svém povolání, viz doména, se na inteligenci lidí nespoléhám. Nicméně
zvláštností této konference její odbornost. Účastní se jí skupina lidí,
která je schopna zodpovědět téměř jakýkoliv odborný dotaz. Na druhé
straně dokáže ignorovat BFU a OT dotazy. Procházel jsem si staré maily
na které nebyla žádná odezva. Většinou to jsou BFU dotazy typu "Jak vám
funguje to a to, rozběhli jste to někdo" apod. Konference linux na linux.cz
má zvláštní vlastnost ignorovat takovéto maily. Asi tak před třemi lety
byla většinová reakce na takovéto maily "přečtěte si nápovědu,
googlujte, to tady bylo před měsícem apod.". V poslední době je to však
jen ignorance.

Konference a linux vůbec trpí jinými problémy než tím, že největší
konference bude muset skousnout pár OT emailů.

:-)

Zdraví,

--
Daniel Hrbac