META: ...

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Pátek Červen 20 16:37:02 CEST 2003

   From: Vladimir Rengevic <linux na grafon.sk>
   Date: Wed, 18 Jun 2003 23:08:17 +0200

   > ako dalsi tiez si myslim, ze tento problem je vodne prediskutovat na
   > tomto mieste... Tyka sa to VSETKYCH, co odoberaju prave tuto
   > konferenciu...

Nicméně je to v konferenci linux na linux.cz OT. I proti tomu je ten
e-mail. Jde o diskusi o pravidlech, nikoli o Linuxu.

   > 6. mozno by stalo za to doplnit do mailu o prihlaseni do konferencie ...

[...]

   > 7. dorazne upozornit novoprihlaseneho na "Pravidla slusneho chovani
   >    v siti"...

Oba tyto body jsou již aplikovány téměř od začátku existence konference,
každý si je má možnost v Meta-FAQ přečíst. I přesto se tady objevují e-mail
se subjecty POMOC apod. Každý, kdo se takto projevuje, je v mém klientovi
ihned zařazen na blacklist. Totéž e-maily se subjectem OT apod. O tom
problém není - to je technicky realizovatelné. Ale proč bychom si my
všichni, co linux na linux.cz čteme museli všechno tohle stahovat když ono to
vlastně odporuje pravidlům konference a číst to stejně nikdo nebude? Proč
to vůbec odeslat z odysseus.linux.cz?

   > 9. k bodu "Správce (-i) konference reaguje na výzvu k odhlášení dotyčného
   >    do jednoho týdne." len jedno - momentalny spravca - Yenya -
   > prevadzkuje tuto konferenciu dobrovolne a stara sa o nu ako aj o dalsie
   > veci vo svojom volnom case a zdarma. Preco ho mame nutit k niecomu
   > podobnymi pravidlami??? Ale predpokladam, ze (kedze samozrejme cita tuto
   > konferenciu ;o)) na to primerane zareaguje...

Nikoho k ničemu nenutíme - napsal jsem schválně správci, neboť si myslím,
že na jednoho člověka toho bude hodně a Yenya se tomu vůbec nevěnuje, takže
teď to není ani jeden člověk. Proto si myslím, že by to mělo být více
lidí. Myslím, že za zkvalitnění linux@ to stojí. I kdyby měl CZLUG třeba
přispívat na správu konference. Já jsem třeba ochoten za rok dát cca 500
Kč, pokud obsah konference bude kvalitní. Ušetří mi to spoustu času, který
okamžitě proměním v mnohonásobek této částky. A to může udělat každý -
například se můžete věnovat tvorbě nějakého zajímavého programu apod.

Myslím si, že zhoršující se kvalita linux@ je jednou z příčin "úpadku"
tvorby českých programů...

   > 10. ja osobne citam konferu v Mozille, spravy mam zoradene podla
   >     subjectov. Minuly tyzden som bol v Usti od pondelka do pondelka. Ked
   >     som sa vratil nasiel som si 1368 mailov. A netriedil som ich prehnane
   >     dlho.
   > Postupne odmazavam nezaujimave subjecty, pripadne pozriem prvy mail a ak ma
   > nezaujima ostatne zmazem...

Toto není podstatné - tak to musí již nyní dělat každý, kdo chce linux@
alespoň proletět. Toto ale neřešíme - řešíme podstatu tohoto stavu, tedy
jeho příčinu, nikoli důsledek.

> [...]
   >
   >  > takovydle sracky sem uz dlouho necet - mozna bys mel jit delat
   >  > nakyho vedouciho nakejch rychlejch sipu nebo si zalozit novyho
   >  > pionyra - vazne cumim - to ses tak zaneprazdnenej sam sebou?
   >  > nechtel bych clovece mit v hlave co mas ty - s tvejch problemu
   >  > bych se asi unudil k smrti ...
   >
   > Tu som 100% za umiestnenie dotycneho do blacklistu. Patril by tam
   > opravnene. Ale podla jeho moralky (sudiac podla vyjadrovania) ho tu
   > mame s inou prezyvkou s inej freemailovej adresy veeeelmi
   > rychlo. A nepomoze na to absolutne ziadne upravovanie pravidiel...

Ano, myslím, že tento člověk již je zařazen do blacklistu a pokud ne, stala
se někde chyba. Je zbytečné mu odpovídat a natož ještě do konference. Každý
si o něm samozřejmě automaticky myslí svoje a zařadil si jej do svého
blacklistu. Upozorňovat na něj dále je zbytečné.

Use debugging compilers.
                  --  The Elements of Programming Style (Kernighan & Plaugher)