META: E-maily mimo zaměření konference

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Pátek Červen 20 22:36:20 CEST 2003

   From: Ondrej Koala Vacha <koala na vju.cz>
   Date: Fri, 20 Jun 2003 21:49:04 +0200 (CEST)

Ahoj,

   > To jsme uz probrali. Stacilo tam napsat (nebo automaticky predvidat), ze
   > ma tento hw pripojeny k linuxu.

automaticky to předvídat nešlo, neboť autor sám napsal, že je to OT. Na
druhou stranu, i kdyby to chtěl použít s Linuxem, tak dotaz "Kde je
manuál?"  do linux@ nepatří! I kdyby to už používal!

   > Pro tyto dve otazky je primarni, co je to linux, a tim potazmo zamereni
   > konference. O rade otaek se da rici, ze s linuxem nesouvisi. Uvidime dale.

Ondřeji - já jsem to nevybíral podle subjectů, ale podle obsahu - četl jsi
např. ten druhý thread? Je to o hardwaru, nezávisle na OS (a tím nemyslím
jenom jádro, jak se mne snažíš neustále namluvit ;-)... Autor se ale zjevně
snažil uvozením subjectu ADSL: poukázat na to, že ví, že to není úplně
v pořádku.

   > Pouziva se na linuxu? Jestli ano, pak sem patri.

Opět: četl's ten thread? Ty prostě nic nečteš/nepamatuješ si to -> tyto
a podobné e-maily ani nečteš. Tobě nevadí, že i když je nečteš, tak je
musíš stáhnout?

   > To ale predpokladas neco, co se domnivam, ze nemusi byt nutne splneno.

Hmm - jedná se o porušení Netikety - velká písmena, POMOC v subjectu
apod. Ondřeji, přiznej se: četl jsi pravidla když ses přihlašoval? My
ostatní ano, a tudíž jsme předpokládali, že se hlásíme někam, kde ta
pravidla platí pro všechny...

Cituji z Meta-FAQ:

--- cut here ---
# Slova s negativním podtónem
Následující slova v Subjectu zaručují, že jisté procento lidí Váš příspěvek úmyslně přeskočí.

    * pomoc help

      Tohle zní, že už jste to vzdali a odevzdaně čekáte, a nebo jste to
      vůbec nezkoušeli. Pokud tohle slovo vynecháte, budou se lidé Vašemu
      dotazu věnovat mnohem radši.

# Věci vyvolávající negativní postoj

Stejně jako výše uvedená slova, i následující může způsobit, že většina
chytrých lidí bude Váš příspěvek ignorovat.

    * VELKÁ PÍSMENA

      Nepište řádek se Subjectem celý velkými písmeny. Spoustě lidí je to
      protivné, anebo okamžitě začnou mít pocit, že jste
      začátečník. V každém případě Váš příspěvek přeskočí. Ono není vůbec
      nic špatného na tom, být začátečník, každý jednou byl, ale není
      potřeba to roztrubovat do světa.
--- cut here ---

Vidíš - i tohle je v pravidlech, která existují. Možná by opravdu stálo za
to dodržovat tato pravidla a tedy dohlížet na ně. A hlavně mi neříkej, že
se jedná pouze o doporučení...

I personally never understood how Microsoft is any worse than any other
proprietary software vendor.  They all want to take away your freedom;
Microsoft just happens to currently be the best at it.
                  -- Colin Walters in comp.emacs