IP tables dostačující ochranou?

Daniel Hrbac talk na advokati.biz
Pátek Únor 6 00:37:54 CET 2004

Zdravím,

mám v kanclu server pro dva počítače, jsou na něm společná data, stahuje
poštu, faxuje a tak. Běží na něm IPtables jako obrana před útočníky
zvenku. Teď jsem přenastavil připojení i internetu tak, že ADSL
připojení zašťuje modem Alcatel 510i nastavený jako router, který má v
sobě také jakousi IP route table, která se tam sama nastavila. Modem má
statickou IP

Společně s instalací MDK 9.2 se na server nainstaloval i shorewall
firewall, který jsem nějak nerozchodil a tak jsem ho odinstaloval.

Moje otázka zní. Myslíte si, že obrana pomocí IPtables je dostačující?
(pomiňte prosím to, zda jsou dobře nastavené) Měl bych přidat nějaký
další firewall?

Pochopil jsem jaksi k čemu ty IPtables jsou, ale nenarazil jsem na
srovnání IPtables proti firewallu. Je to tak, že každý firewall jsou
vlastně jen IPtables?

Díky,

--
Daniel Hrbac