IP tables dostačující ochranou?

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Pátek Únor 6 02:14:13 CET 2004

Daniel Hrbac napsal(a):
> [...]
> zvenku. Teď jsem přenastavil připojení i internetu tak, že ADSL
> připojení zašťuje modem Alcatel 510i nastavený jako router, který má v
> sobě také jakousi IP route table, která se tam sama nastavila. Modem má
> statickou IP
>
> Společně s instalací MDK 9.2 se na server nainstaloval i shorewall
> firewall, který jsem nějak nerozchodil a tak jsem ho odinstaloval.
>
> Moje otázka zní. Myslíte si, že obrana pomocí IPtables je dostačující?
> (pomiňte prosím to, zda jsou dobře nastavené) Měl bych přidat nějaký

Já si myslím že je dostatečná, ovše musí být řádně nakonfigurován tak
jak celý OS.

Naco bude firewal jak ho někdo z vnitřní sítě vypne protože si root
zadal heslo 123456 :-))))

> Pochopil jsem jaksi k čemu ty IPtables jsou, ale nenarazil jsem na
> srovnání IPtables proti firewallu. Je to tak, že každý firewall jsou
> vlastně jen IPtables?

Firewal je vlastně soubor pravidel pod iptables, všecky firewaly
většinou používají iptables jsou to vlastně akorát nádstavby pro BFU.

Viz třeba:
http://soban.wz.cz/linux/firewall2.html

|    ICQ    179223500                    |