konstrukce for ve volani SELECT

mario mario na itnet.cz
Středa Prosinec 15 18:38:05 CET 1999

> To se prave snazim citlivymi dotazy zjistit ;-) Jeste to taky mohlo
>
> To je zpusobeno, zda se, nepritomnosti diakritiky v puvodnim
> dotazu. Autor zrejme myslel for s dlouhym o, tedy vtip. Neco jako
> SELECT * FROM chemikalie WHERE vzorec='H2SO5'

jiste, bavte se na muj ucet. jsem to spatne formuloval, ale debil nejsem. teda, nebyl jsem, dle vasich squelych rad si tak pripadam. tady jeste jednou.

select, ktery ma vybrat dejme tomu clanky. uzivatel zada, ze chce najit clanky, ktere maji v nadpisu "auto" a zaroven "slon" (auto AND slon).  slo mi o to, jak dostat do selectu

select * from clanky where nadpis like %auto% AND nadpis like %slon%

upozornuji, ze neni omezen pocet hledanych slov. neni problem rozebrat "auto AND slon". zajimalo mne, jak to nejjednoduseji ´dostat do toho selectu. zatim mam udelanou promenou, do ktere se pred selectem nacte napriklad "nadpis like %auto% AND nadpis like %slon%" (cyklem for s kratkym o). chtel jsem vedet, nejde-li to lip.

preji vam vsem hezky den a hodne zabavy.

mario