PostgreSQL a dlouhy text

Karel Zak - Zakkr zakkr na zf.jcu.cz
Pátek Listopad 19 12:09:13 CET 1999

On Fri, 19 Nov 1999, Milan Kylar wrote:

> Zdravim!
>
> potreboval bych nutne do databaze zapisovat delsi texty (clanky).
> v PHP pouzivam pg_exec("SQL command"), vse je OK, dokud
> jsem nechtel zapsat clanek o velikosti 20 kB (neni jen jeden, ale
> vetsina se vejde do 10kB).
>
> Postgres mi na to rika tohle:
> Warning: PostgresSQL query failed: PQsendQuery() -- query is too long.
> Maximum length is 16382 in ./include/clanky.inc on line 137

Datovy typ text omezen neni, ale je omezena velikost prenasenych dat
(query) -- proste to co rika ten Warning.

Tento nedostatek bude v nektere dalsi verzi odstranen, takze nebude nutne
pouzivat LO a bude tam pravdepodobne i blob. Zatim je to mozne obejit jen s
LO, nebo ukladat nejak jinak ... Treba ani nepouzivat na ty soubory SQL,
ale ukladat je do souboru a indexovat/prohledavat pomoci
napr. programu htdig (apod).

> Diky, za kazdou radu, a doufam ze po 3 mesicich prace nebudu
> muset zacit znova.

 Princip uspesneho projektu:

	analyza problemu -> nalezeni nastroje -> implementace

 Vy to delate jinak? :-)

> PS.: Jak donutit PostgreSQl, aby vyzadoval heslo pro pripojovani
> k databazi. Zatim mi staci zadat uzivatele, databazi a stroj k navazani
> spojeni, to asi neni to prave orechove.

(dle instalace/distribuce) v /etc/postgresql/pg_hba.conf a tam musite
nastavit neco jineho nez trust (napr. 'password' - hesla jsou pak v tabulce
pg_shadow a meni se prikazy CREATE/ALTER USER).
A pak staci jen u psql: "psql db -u" a on se zepta. Jak je to v PHP jsem uz
psal do teto konf. (nebo linuxove?) takze to opakovat nebudu. Vsechno to je
v manualech!