Jaky SQL server (possibly flame) ?

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek pajasoft na fonet.cz
Pátek Duben 28 17:17:29 CEST 2000

> - aby to na rozdil od mySQL zvladalo transakce, stored procedures,
> CHECK, kdyby to umelo i triggery, nezlobil bych se ;-)
> - aby to nemelo omezeni velikosti text sloupcu, delky query a aby se
> text sloupce nechal prohledavat pres LIKE (treba postgreSQL byla pro mne
> z tohoto duvodu zcela nepouzitelna, protoze nektere texty u mne mivaj
> 50-60 kb, i kdyz jinak se mi celkem libila)

	Mam pocit, ze v nove verzi (cerven 2000?) 7.0 PostgreSQL nebude zadne
omezeni na delku query a co se tyce jednoho objektu storovaneho v
tabulce, lze to provest ruznymi zpusoby - paklize bude ve verzi 7.0 opet
nejake omezeni, pak tu mame LargeObjects pripadne rozdeleni textovych
dat na vice poli... vse ma sve vyhody/nevyhody... zrovna u textu ale to
neni az tak tragicke, protoze ten se do tabulek, alespon v PostgreSQL,
vklada 'dynamicky' - tedy zabira zhruba pouze tolik mista kolik ma a ne
vsechny sloupce * max delka.

> - nastavitelna prava alespon na urovni tabulek a DB

	Toto snad ma kazdy system, ktery by se mel pouzivat...

> - u jednoduchych operaci ktere nebudou transakcni bych potreboval
> rychlost srovnatelnou s mySQL (UPDATE 1-ho indexovaneho zaznamu v jinak
> tucne tabulce, vlozeni nekolika malo zaznamu do tucne tabulky)

	Domnivam se, ze i kdyz v nekterych operacich vy transakcnost
nepozadujete, nemuze to vedet SQL server a uz vubec nemuze tyto dotazy
rozlisovat, tedy bud ma server transakcni zpracovani (transakcni log
nebo zurnal) nebo nema vubec nic, mezi tim nic neznam.

> Zatim jsem se rozhlizel po postgre, sybase, oracle ... jake mate
> zkusenosti s Vasim oblibenym SQL serverem z hlediska techto kriterii ?

	Pokud nerozhoduje cena, pak pro opravdu narocne veci bych videl neco
komercniho (zalezi na licenci, nekde dokonce neplatime za server, ale za
pocet moznych aktualnich konexi atd...), ze sveho pohledu jsem vsak
zatim neimplementoval zadny system, ktery by neustal a neunesl PgSQL na
stroji tridy Pentium, max. PII. Problem bude spise v jinych vecech...

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, WWW      Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz            Tel.: +420  5  4324 4749
SMS: mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz        Fax.: +420  5  4324 4751
WWW: http://WWW.FoNet.Cz/                  E-mail: mailto:Info na FoNet.Cz