Problem MySQL

Miroslav Oravec mior na psg.sk
Pondělí Prosinec 11 17:18:09 CET 2000

Prajem prijemny den,

jeden moj znamy ma poprosil o konzultaciu problemu, ktory popisuje
nizsie.
Moj nazor je, ze toto asi MySQL samotne nezvladne, lebo nema trigery a
ulozene procedury, ale pre istotu to konzultujem s vami.

Napiste mi Vas nazor, ja mu ho odovzdam.

Tu je jeho spominany problem:

Zdravim
     potreboval by som poradit s niekolkymi vecami v MySQL ku ktorym mi
     manual nepomohol.

     [1] Mam podozrenie, ze v jednej z databaz sa nachadzaju dva krat
tie
     iste informacie. t.j. ze napr. v databaze ABC v tabulke HLAVNA s
poliami
     PORADOVE_CISLO, MENO, PRIEZVISKO su udaje, ktore sa lisia iba
poradovym
     cislom. Ako ich zistit?

     [2] Tento problem vynikol tym, ze viacej ludi mohlo updatovat
HLAVNA.
     Preto ma napadlo vytvorit pre kazdeno uzivatela jednu pomocnu
tabulku
     napr. USER_x s poliami PORADOVE_CISLO, MENO, PRIEZVISKO. Lenze sa
mi
     nepodarilo urobit taky query, ktory by pre hladane kriterium
zobrazil
     najprv udaje z tabulky HLAVNA a potom z USER_x (teda da sa to ak to

     urobim cez 2 query: jeden pre HLAVNA a druhy pre USER_X. Da sa to
urobit
     aj pomocou jedneho prikazu? Priklad uvedeny v manualy k MySQL mi
totizto
     urobilo kombinacie oboch tabuliek, co som nechcel.

     [3] Kez uz mam tieto dve tabulky ako urobit to aby root mohol
update
     HLAVNA tak, ze
         a) zisti ci udaj v USER_X sa uz nenachadza v HLAVNA, ak ano tak
ho
     ulozi do nejakeho suboru (povedzme dupl.txt)  alebo povedzme do
tabulky
     DUPL
         b) ak jedno s poli (napr. PRIEZVISKO) je identicke s polom,
ktore je uz
     v databaze, aby ho ukozil do suboru (povedyme mozno_chyba.txt)
alebo
     povedzme do tabulky MOZNO_CHYBA - ide mi o to, aby v tabulke HLAVNA

     neboli udaje, ktore vznikli preklepom (napr. pri pouziti
diakritiky)
         c) ak neplati a) a b) tak nech je slovo presunute z USER_X do
HLAVNA

     Viem, ze toto sa da spachat mimo MySQL t.j. v nejakom programe,
ktory
     bude robit iba jednoduche query z MySQL a o ostatne sa postara sam.
Da
     sa to ale spravit aj "vo vnutri MySQL" bez nutnosti pisania
dalsieho
     programu?

Ostavam s pozdravom
mior