sybase: problem s order by ... DESC

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Pátek Listopad 24 22:42:51 CET 2000

Pavel Kolesnikov wrote:
> Ovsem zde narazim na problem:
>
> : Brani vam neco v tom, abyste si udelal dvouslozkovy index
> : "b_id, posted desc" ?
>
> V tom mi brani skutecnost, ze v dokumentaci k Sybasi o takovychto
> "nasmerovanych indexech" nic nepisou, nikde jsem se nedocetl, jak
> do CREATE INDEX neco ve smyslu "DESC" dostat, a intuitivni
> CREATE INDEX indexname ON tabule (b_id, posted DESC) samozrejme taky
> nefunguje :)

I kdyz Sybase neznam, troufam si tvrdit, ze je to blbost. Index ma za
cil minimalizovat PRUMERNY pocet nactenych bloku pri vyhodnocovani
dotazu. Panem Benesem zminovane "ASC indexy" a "DESC indexy" mi
pripominaji binarni (pulenim intervalu) vyhledavani v setridenem poli.
Pokud je to pole na jedne strane hustsi, tak samozrejme se provede
vic "puleni", pricemz kazde takove "puleni" znamena v databazi nacteni
datoveho bloku. Proto se pouzivaji vyvazene struktury, coz jsou
jedine stromy, a jeste ke vsemu jen nektere.

> : Pokud budete pouzivat (temer) vyhradne tento
> : typ dotazu, urcite by to melo smysl.
>
> To verim... ted jen jak neco takoveho v Sybasi spachat :(

Tak s tim se rozlucte ;-)

						Jan Serak