sybase: problem s order by ... DESC

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Listopad 27 07:40:10 CET 2000

> Tak zatim jsem si jako databazovy samouk myslel, ze je normalni,
> ze indexy jsou "obousmerne" a o indexech ASC a indexech DESC
> jsem nejak nemel tuchy :)

IMHO zalezi na implementaci - vami popsane chovani bude obvykle, ale
urcite neplati obecne. Konkretne na databazi Progress se zadava i
smer indexu. Na Gupte to bylo take tak, pokud me pamet neklame.

> Ovsem zde narazim na problem:
>
> : Brani vam neco v tom, abyste si udelal dvouslozkovy index
> : "b_id, posted desc" ?
>
> V tom mi brani skutecnost, ze v dokumentaci k Sybasi o takovychto
> "nasmerovanych indexech" nic nepisou, nikde jsem se nedocetl, jak
> do CREATE INDEX neco ve smyslu "DESC" dostat, a intuitivni
> CREATE INDEX indexname ON tabule (b_id, posted DESC) samozrejme taky
> nefunguje :)

Pokud jsou indexy automaticky "obousmerne", pak by melo stacit
spachat jen ten "dvouslozkovy" index (b_id,posted).

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s