Jazyk / nastroj na popis struktury DB

Jozef C. Chocholacek Jozef.Chocholacek na qbizm.com
Úterý Únor 20 11:32:38 CET 2001

    Prajem prijemny den! :)

   Poznate niekto nejaky vhodny jazyk (system) na popisovanie
struktury DB, vratane procedur atd. Ide mi o to, aby som z takehoto
jazyka mohol vygenerovat rozne vystupy, hlavne:

 1. "ciste" SQL pre vytvorenie DB cez nejake to interaktivne rozhranie
 2. popis tabuliek pre "uzivatela", tj. co ktora tabulka obsahuje,
vyznam atributov atd.

   Viem, ze SQL umoznuje zadavat poznamky, ale zakladna definicia mi
nepostacuje - skor by bolo vhodne nieco ako system javadoc komentarov
v Jave. A k tomu samozrejme nastroj na generovanie tych dvoch
spominanych vystupov.

   Vadi mi totiz, ze musim(e) udrziavat dva subory - jeden SQL, kde je
definicia tabuliek, procedur atd., a druhy napr. HTML, alebo Word, kde
mame tieto tabulky popisane. No a casto sa stava (pri vyvoji v
skupine), ze niekto vytvori novu tabulku (pripadne upravi staru) v SQL
subore, ale uz sa "neobtazuje" pridat prislusny komentar do popisneho
suboru.

   Je mi jasne, ze je to skor vec organizacie a discipliny, ale ked by
to bolo cele popisane v jednom subore, tak cloveka aj pod casovym
tlakom skor napadne tam ten komentar pri zmene doplnit, nez ked to
musi hladat v nejakom inom subore (a hlavne ked SQL editujem vo vi,
ale popis kvoli uzivatelom vediem napr. vo Worde).

   Takze ma zaujima, ci uz nieco take existuje a ci niekto s tym mate
skusenosti, alebo si mam vyvinut nejaky vlastny system (napada ma
nieco zalozene na XML).

   S pozdravom,

J.Ch.
--
Ing. Jozef Chocholacek                  Qbizm Technologies, Inc.
Chief Project Analyst                   ... the art of internet.