Rodice a potomci

Vladimir Naprstek vladimir.naprstek na prodeco.cz
Úterý Červen 5 14:30:41 CEST 2001

Kouba Tomas wrote:

> Mam tabulku
> categories:
> id int(10) auto_increment
> parent int(10)
> name char(50)
>
> kde pole "parent" vzdy ukazuje na "id" nadrizeneho zaznamu ve stejne tabulce
> a ten na svuj nadrizeny zaznam a ten na svuj az na ten ktery nema nic
> nadrizeneneho.
>
> Potrebuji polozit dotaz, ktery mi vrati celou tuto posloupnost rodicu a
> jejich potomku. V podstate jde o problem jaky resi kazdy katalogovy seznam,
> napr. www.seznam.cz .

Toto resi tzv. hierarchicke dotazy, ktere v soucasnosti MySQL neumi, ale
podle "Things that must be done in the real near future"
(http://www.mysql.com/doc/T/O/TODO_future.html) je bod: Oracle like
CONNECT BY PRIOR ... to search hierarchy structures.

A jit na to jen s dotazem asi nepujde. Budete si muset stvorit
proceduru, ktera bude rekurzivne (nebo opakovane) projizdet data a
vracet rodice od daneho potomka...

--
Vladimír Náprstek	e-mail: vladimir.naprstek na prodeco.cz