Rodice a potomci

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Středa Červen 6 10:44:11 CEST 2001

On Tue, Jun 05, 2001 at 02:25:38PM +0200, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	No pokud je databaze navrzena takto, pak uplne jednoduse to nepujde,
> prvni dotaz by mel znit select * from table where parent=0 (null ci jiny
> identifikator, ze jde o Root). Tim mame main kategorie no a nyni select
> * from table where parent = main (kolik main kategorii, tolik techto
> dotazu) atd...

 Nekdy drive se to tu jiz debatovalo -- tehda jsem nadhodil sice funkcni,
ale ne dobre reseni pomoci retezcu ktere v sobe nesou ten strom (01.01.05).

 Jak tu zaznelo tak to asi v soucasne dobe resi jen Oracle a obavam se,
ze to stejne vnitrne bude vice selectu...
 Otazkou je proc na to pouzivat relacni DB a ne neco co je vice "stromove"
(ldap?).

 Pro PostgreSQL se to pokousel resit projekt Opeacs, tady jsou nejake
odkazy:

http://openacs.org/bboard/q-and-a-fetch-msg.tcl?msg_id=0000eC&topic_id=11&
topic=+OpenACS

http://openacs.org/bboard/q-and-a-fetch-msg.tcl?msg_id=0000j6&topic_id=12&
topic=OpenACS%204%2e0%20Design

 IMHO zadani tohoto ukolu jde mimo SQL, pokud by to melo byt to primarni co
by dotycny nastroj delal, tak by stalo za to se podivat nekam jinam (nebo
si to naprogramovat:-).

 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/

 C, PostgreSQL, PHP, WWW, http://docs.linux.cz, http://mape.jcu.cz