PostgreSQL a prava

Vaclav Ovsik Vaclav.Ovsik na i.cz
Středa Květen 23 09:50:20 CEST 2001

On Wed, May 23, 2001 at 08:42:32AM +0200, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	To resite prava na select apod., bohuzel problem je v 'pravo prihlasit
> se k databazi' - to se bohuzel nenastavuje nikde, kazdy kdo se muze
> prihlasit do PgSQL, se muze prihlasit do libovolne databaze (\l funguje
> vzdy) a pak napr. \d... - overte si to a uvidite... sam jsem se s tim
> rval uz drive (od verze 5.X?) a vysledek je takovy, ze to proste zatim
> nejde... ono to s tema prava je stejne nedoreseny, mam na mysli napr.
> to, ze uzivatel postgres, ktery je pro soubory 'root' na vsechno, neni
> 'root' v databazi - takze pg_dumpall udelate korektne zpravidla JEN
> [...]

Tak jsem to ted zkusil.
Vylistovat dtabaze jdou, ale jejich vnitrni struktura uz ne.
To podle me ten puvodni dotaz resi.

*** kus pg_hba.conf:

#local        all                                           peer sameuser
local        zito                                           peer db_zito
local        test                                           peer db_test
#host         all         127.0.0.1     255.0.0.0           ident sameuser
host         all         0.0.0.0       0.0.0.0             reject

*** kus pg_ident.conf:

db_zito     zito    zito
db_test     test    test

***
test na bobek:~$ psql -U test   test
Welcome to psql, the PostgreSQL interactive terminal.

***
test na bobek:~$ psql -U test   zito
psql: Peer authentication failed for user 'test'

***

Takze nevim v cem je problem. Nebo mi snad unikl nejaky zpusob jak
se dostat na strukturu zakazane DB i kdyz na ni nemuzu udelat connect?
Pochopitelne na urovni SELECTu a spol je prikaz GRANT/REVOKE, to by byla
blbost resit takhle.

--
	Vaclav Ovsik		email: Vaclav.Ovsik na i.cz
	ICZ a.s.		phone: +420 19 7488511