PostgreSQL a prava

Středa Květen 23 11:03:50 CEST 2001

> Vylistovat dtabaze jdou, ale jejich vnitrni struktura uz ne.

	To je pro mne potesujici zprava, jakym zpusobem jste definoval pravidla
pro pristup k databazi? Resp. takto:
a) prihlasim se pod uzivatele A, ktery ma pravo vytvaret databaze
b) vytvorim databazi
c) vytvorim tabulky
4) pres REVOKE/GRANT nadefinuju patricna prava
5) ???

	Pokud skoncim 4. krokem (nevim, co bych mel v 5. udelat), pak alespon
jeste verze 7.0.2., kterou bezne pouzivam se chova tak, jak jsem popsal,
tedy vcetne toho, ze pres \d \dt apod. si vylistuji 'systemove'
vnitrnosti databaze... (Nemluvim o sofistikovanych utilitach, ktere jdou
na soubory primo na disk, mluvim ciste o nastroji psql)

> To podle me ten puvodni dotaz resi.

	Ano to by resilo, nikde v dokumentaci vsak jsem o tom nenasel zminku a
ze cast ohledne prav ctu u kazde verze a cekam na zlepseni to mi
verte...

	Ale jeste k tomu - takto definovana pravidla jsou hezka, ale co v tu
chvili na to pgdump_all?:-(((

> #local        all                                           peer sameuser
> local        zito                                           peer db_zito
> local        test                                           peer db_test
> #host         all         127.0.0.1     255.0.0.0           ident sameuser
> host         all         0.0.0.0       0.0.0.0             reject
>
> *** kus pg_ident.conf:
>
> db_zito     zito    zito
> db_test     test    test

	To vsak predpoklada existenci daemona identd a naslouchani na portu
<ident>, bez toho to nelze? Existovali (-uji?) remote exploits prave na
tuto sluzbu...

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno