Objektovy PostgreSQL?

Radek Kanovsky rk na dat.cz
Středa Říjen 17 10:00:15 CEST 2001

On Tue, Oct 16, 2001 at 02:32:46PM +0200, Karel Zak wrote:

>  Jenze relacni DB byla vytvorena prave pro nevhodnost stromu pro ukladani
>  urcitych typu dat (napr. IMS - information management system od IBM
>  z 60-tych let). Mezi hlavni nedostatky patril jediny existujici vztah
>  rodic<->dite (podobne viz. struktura XML), problematicnost vytvareni
>  vazeb mizi ruznymi urovnemi toho stromu a nasledne problem definovat
>  zakladni mnozinove operace nad daty atd. Vsechno todle prichod
>  relacnich DB vyresil.

S pomoci referenci lze ale vytvorit jakoukoliv strukturu podobne
jako s klasickymi pointery (i treba cyklickou). Jenom s tim by clovek
ovsem nevystacil. Programator muze ukladat objekty do kontejneru
(list, hash, btree, set, bag...), pricemz tento kontejner je datovy
typ stejne jako integer nebo string a muze tedy byt atributem objektu.

Pouziti mnoha mnozinovych operaci se lze v OODB vyhnout, protoze model
je proste jiny. Ale i tak lze tyto operace provadet pomoci OQL
stejne jako v SQL, kteremu je tento jazyk podobny.

Toto vsecko je ale jenom teorie. Zatim jsem s zadnou poradnou OODB
nedelal a spis testuju volne dostupne implementace. Osobne bych
potreboval nejake teple misto pro svoje pythonovske objekty. Zatim
jsem nic vhodneho nenasel. Zkousel jsem je ukladat do postgresu,
ale neni to proste ono. Ikdyz ma postgres nejaka objektova rozsireni
(jako dedicnost tabulek a jednoznacne OID zaznamu), jsou to porad
jenom tabulky :-)

Zdravi,

Radek Kanovsky