InterBase 6 a cestina

David Sebik sebik na tdf.cz
Úterý Únor 12 11:02:02 CET 2002

Zdenek Drlik dne úterý 12 únor 2002 10:31  napsal(a):
> Začínám testovat server InterBase 6 (na windows i na Linuxu) a narazil jsem
> problém na znakové sady. Databázi vytvořím s default character setem
> windows1250 (iso8859-2 nelze, nebo jsem se špatn? díval) a když poté

FireBird 1.0 RC2 již podporuje ISO 8859-2

> spustím ve Windows 2000 dodávaný dotazovací nástroj (nevím přesně jak se
> jmenuje) a zadám takovýto insert:
>
> insert into lide (jmeno, prijmeni) values ("Zdeněk", "Drlík")
>
> tak dostanu hlášku o chybě převodu znakové sady. Přitom
>
> insert into lide (jmeno, prijmeni) values ("Zdenek", "Drlik")
>
> projde bez problémů. Asi to bude tím, že z W2000 se tam snaží nástroj cpát
> data v Unicode, ale pak by se přece server s klientem m?li dohodnout na
> nějakém převodu, nebo to funguje jinak?

Musíte při přihlášení serveru říct, v jaké kódové stránce klient
funguje. V C API je to funkce isc_attach_database, musíte tam
propasovat isc_dpb_lc_ctype.

Ne všechy nástroje to korektně podporují, třeba IBConsole
tam cpe nějaké nesmysly a musíte ta data vkládat přes něco jiného.
Možná IBConsole pod Linuxem to umí, ale nezkoušel jsem to.

--
David Šebík, TDF Software, s.r.o.
mailto:sebik na tdf.cz | http://www.tdf.cz | tel: 067 / 762 27 91