InterBase 6 a cestina

Zdenek Drlik drlik na asd-software.cz
Úterý Únor 12 11:13:04 CET 2002

> FireBird 1.0 RC2 již podporuje ISO 8859-2
Už to stahuju a mrknu na to.

> Musíte při přihlášení serveru říct, v jaké kódové stránce klient
> funguje. V C API je to funkce isc_attach_database, musíte tam
> propasovat isc_dpb_lc_ctype.
>
> Ne všechy nástroje to korektně podporují, třeba IBConsole
> tam cpe nějaké nesmysly a musíte ta data vkládat přes něco jiného.
> Možná IBConsole pod Linuxem to umí, ale nezkoušel jsem to.
Jojo, IBConsole se jmenuje ta aplikace, přes kterou jsem to zkoušel.
Ještě jeden dotaz - když ta data budu vkládat ze servletů před JDBC, je také
možné nějak nastavit, v jaké kódové stránce klient funguje? Data budu mít
např. v CP1250 a databáze bude v ISO88592, lze JDBC driver nějak nastavit
aby věděl, že má data v ISO? Pokud ne, tak podle čeho se JDBC driver
rozhoduje ve které je kódové stránce (pokud jej jednou použiju na Linuxu a
podruhé na Windows, tak by to měl umět nějak určit, ne?
Díky

Zdeněk D.