MySQL select :)

Broňa Mocek brn na post.cz
Pondělí Červen 24 21:29:12 CEST 2002

"Honza Pazdziora" <adelton na fi.muni.cz> píše v diskusním příspěvku
news:slrnahed8j.13hl.adelton na nemesis.fi.muni.cz...

> Neni mozne, ze pozitri budete potrebovat pridat dalsi menu a budete
> muset pridavat sloupec a tim menit strukturu databaze? Neni lepsi mit
> to udelano
>
> datum
> kod_meny
> kurz
hmm, na tomhle je dost pravdy, je videt, ze nemam dost zkusenosti :), je to
perfektni tip, jak zjednodusit strukturu tabulky.., jeste bych tuhle tabulku
mozna lehce predelal na:

TAB1
datum
id_zeme
kurz

TAB2
id_zeme
nazev_zeme
kod_meny
znak_meny

> ? Je mi jasne, ze ta struktura nahore odpovida tomu, jak ma kurzy na
> svych strankach treba CNB, ovsem takhle si stejne musite bokem drzet
> informaci o tom, ze zeme1 je USD.
zeme1 apod. jsem uvedl pouze zjednodusene, doted jsem ve skutecnosti mel
Australie, Dansko....

> Z jakeho klientskeho prostredi? Neni mozne, ze tam tu hodnotu
> (ta_hodnota) predavate nejak spatne? Ze ji treba zaokrouhlujete? Nebo
> ze ji predavate jako retezec, ktery ma na zacatku nebo na konci nejake
> divne znaky?
vsechno toto nejdrive zkousim z prikazove radky MySQL 3.23.47 pod Win2000,
tzn. ze
zadavam rucne, pokud mam byt opravdu presny, pak takovy dotaz je:
SELECT min(Slovensko) FROM kurzy;
dostanu hodnotu..., pak zadam:
SELECT datum FROM kurzy WHERE Slovensko=68.107;
a dostanu prazdny vysledek, to je to, cemu nerozumim, nemam tam zadne
uvozovky, apostrofy, ani desetinnou carku atd..

s touto problematikou jsem taky narazil na to, jestli by tyhle dva dotazy
nesly spojit do jednoho, udelat nejaky poddotaz, v Accessu bych si rady
vedel, tady se mi to moc nedari, ikdyz v manualu.html se o necem takovem
zminuji, ale nefunguje mi to, doufam, ze chyba neni nekde mezi obrazovkou a
zidli :)