MySQL select :)

Honza Pazdziora adelton na fi.muni.cz
Pondělí Červen 24 17:04:53 CEST 2002

On Mon, 24 Jun 2002 14:16:30 +0200, Broňa Mocek <brn na post.cz> wrote:

>   mam jednoduchou tabulku kurzu vhledem ke korune: id, datum, zeme1, zeme2

Neni mozne, ze pozitri budete potrebovat pridat dalsi menu a budete
muset pridavat sloupec a tim menit strukturu databaze? Neni lepsi mit
to udelano

	datum
	kod_meny
	kurz

? Je mi jasne, ze ta struktura nahore odpovida tomu, jak ma kurzy na
svych strankach treba CNB, ovsem takhle si stejne musite bokem drzet
informaci o tom, ze zeme1 je USD.

>  kdyz provedu select min(zeme1) as minimum from kurzy; s tim, ze chci najit
> nejnizsi hodnotu a pak dam
> select datum from kurzy where zeme1=ta_hodnota; tak mi to vrati prazdny
> vysledek, to minimum to najde

Z jakeho klientskeho prostredi? Neni mozne, ze tam tu hodnotu
(ta_hodnota) predavate nejak spatne? Ze ji treba zaokrouhlujete? Nebo
ze ji predavate jako retezec, ktery ma na zacatku nebo na konci nejake
divne znaky?

>   nevim, jestli bych na neco takovyho mel aplikovat group by apod., stejne
> nevim jak...

Tady neni na co aplikovat, pokud chcete min(zeme1) pres celou
tabulku.

>   mozna bude problem nekde kolem toho where, protoze textovy hodnoty mi to
> najde v pohode, celociselny taky, v tabulce mam float(7,3), desetinnou tecku
> samo mam, between mi bere, dokonce vcetne ty nalezeny hodnoty, kdyz to zadam
> rucne, '<' a '>' mi bere taky, jenom ne to '='

No, asi by to chtelo, abyste presne mysi obtahl, co v cem kde jak
delate.

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, auth. WWW servers, XML/XSL, ...