Oracle DB server pro linux

Otakar Kleps, AVONET, s.r.o. kleps na avonet.cz
Úterý Srpen 12 15:04:21 CEST 2003

Honza Pazdziora wrote:

> Vite, on Oracle je v tomto mezi vyrobci software dosti unikatni --
> dava Vam moznost si pro testovaci a vyvojove ucely stahnout plne verze
> sveho software, a ocekava, ze budete dodrzovat podminky, ktere k tomu
> priklada, ze pro produkcni nasazeni si koupite produkcni licence,
> a tak dale. Ja tuto moznost velmi ocenuji, protoze mi nekomplikuje
> zivot.
>
> Povazoval jsem za vhodne na licencni podminky upozornit, protoze mi
> nebylo jasne, zda o nich OP vi -- z prispevku mi vyplynulo, ze nikoli.
> [...]

Diskuse neni o licencich (i kdyz jsou asi "nejdrazzim problemem"). Ty by
se mely dodrzovat. Jde prece o handicap jednoho citatele teto diskuse.
Jaky je podle Vas rozdil (z hlediska pravni licence) mezi tim, ze to sam
stanu pro pana Polaska u sebe doma ve Zline a poslu u to postou nebo ho
pozvu na navstevu k sobe domu na vysokorychlosti internet s
vypalovackou... Myslim, ze panove z centraly Oracle by k vuli tomu TLD
.cz urcite neblokovali.
Je spoustu kvalitniho SW (nejen od Oracle) a taky se porusuji licence. V
tomto ohledu primer CR k bananove republike nebyl spatny...

Tady se poukazovalo na neochotu a nejlacinejsi odpoved, ktera se nabizi
(bohuzel se tykala choulostive licence). Dle meho nazoru jste na to sel
az moc teoreticky(coz tazatel mozna netusil, ale taky nepotreboval).

Co se tyce te ceny - troufam si tvrdit, ze vetsina z nas by asi nebyla
tam kde je, kdyby striktne dodrzovala vsechny licencni ujednani. Vetsina
z nas si taky nekoupi auto bez vyzkouseni (i kdyz vi, ze zvoleny vyrobce
ma nejkvalitnejsi produkty na trhu).

Byl bych nerad, kdybyste si to pane Pazdzioro vztahoval osobne - cenim
si Vas jako odbornika (stejne jako jinych zde prispivajicich).
--
Ota Kleps