Oracle DB server pro linux

Úterý Srpen 12 14:39:54 CEST 2003

On Tue, Aug 12, 2003 at 02:30:38PM +0200, Peter Hanusiak wrote:

> aka je situacia doma teda v CR a SR. Ked niekto musi takto prosit o
> jedno hlupe CD a to mu nejaky mudrlant napise, ze tym porusuje licencne
> podmienky, tak ma ide slak trafit.

Vite, on Oracle je v tomto mezi vyrobci software dosti unikatni --
dava Vam moznost si pro testovaci a vyvojove ucely stahnout plne verze
sveho software, a ocekava, ze budete dodrzovat podminky, ktere k tomu
priklada, ze pro produkcni nasazeni si koupite produkcni licence,
a tak dale. Ja tuto moznost velmi ocenuji, protoze mi nekomplikuje
zivot.

Povazoval jsem za vhodne na licencni podminky upozornit, protoze mi
nebylo jasne, zda o nich OP vi -- z prispevku mi vyplynulo, ze nikoli.
A ze zkusenosti vim, ze si lidi dost casto pletou dojmy a pojmy. Pokud
se nekdo se znalosti te licence rozhodne ten software dale
distribuovat, je to jeho vec.

Velice nerad bych se dozil situace, kdy pristup na Technet z domeny
.cz bude zablokovany, protoze Oracle zjisti, ze tady na licence
a pravidla a smlouvy vsichni zvysoka kaslou. Ze tady je bananova
republika, kde nema cenu delat business a kam nema cenu dodavat
spickove technologie. Nebo ze bude jeho software do CR dodavat
vyhradne na CeDeckach s hologramy a se vsemi temi opickami kolem.

A mam-li to rict dosti hnusne: pokud je 1100 Kc moc, pak nema cenu do
toho Oraclu vubec chodit. Podivejte se na oraclestore.oracle.com na
ceny produkcnich licenci.

Ocekavam, ze vyskocite, proc vytahuji, ze existuji nejake licence a ze
by se za ne melo platit.

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, auth. WWW servers, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.