Oracle DB server pro linux

Otakar Kleps, AVONET, s.r.o. kleps na avonet.cz
Úterý Srpen 12 16:17:00 CEST 2003

Honza Pazdziora wrote:

> A to je co za argument? Vite, nikdy me nebraly argumenty typu "mame

Jednoduche - Oracle prece neni jediny kvalitni producent SW na svete!
Nic vic - nic min.

> [...]
> Photoshop, nauci se na nem delat, a az bude mit svou firmu, tak si
> ho koupi" (zlaty voci). Kdyz uz, jednejte s tou firmou a hledejte
> legalni cesty, jak se k tomu softwaru dostat za maly peniz. Spousta
> jich ma testovaci verze, spousta jich ma studentske verze, spousta
> jich ma plne verze s vyvojarskymi licencemi, spousta jich ma slevy pro
> stat, akademickou sferu, atd. Bohuzel si spousta lidi mysli, ze kdyz
> byla testovaci verze zadarmo, tak ze je zadarmo vse. A dle meho nazoru
> to zacina tim, ze misto hledani legalnich cest se berou vzdy ty

To uz jste ale nekde uplne jinde...

> Sel jsem na to naopak az prilis prakticky -- poznamenal jsem, ze ta
> prosba o zasladni CD neni legalne realizovatelna.

Souhlasim s Vama, ze to neni legalni. Ale ja celou dobu pisu o normalnim
lidskym pristupu, ktery sice neni podle "neci" licence koser, ale z
hlediska pomoci nekomu je to prece proti normalnimu rozumu.
Co stavite vys? Zdravy rozum nebo "neci" licencni ujedenani (vztahujme
prosim k tomuto konkretnimu pripadu a ne obecne).
Pane Pazdzioro, tenhle svet neni dokonaly. Kdyby se vsichni meli ridit
predpisy, tak bychom se asi hodne divili. Obcas je prece nutne z
racionalniho hlediska jednat jinak nez Vam veli "vyssi moc". A to ne
ptoto, ze chcete nekoho oskubat ci poskodit, ale protoze to obcas jde
proti rozumu.

> Jsem tady :-) a snazim se licence dodrzovat. A pokud me nekdo

Vy jste prave ta vyjimka, ktera potrvzuje pravidlo :-)

> upozorni, ze jsem si licenci neprecetl peclive nebo ji spatne pochopil,
> nezacnu na neho vyjizdet, ale zkusim sve chovani dat do poradku.

Nikdo na Vas nevyjizdi. Mam za to, ze kazda z mnou napsanych vet je
slusne formulovana bez nakych "vyjizdek".

> Naivne ocekavam, ze podobne se lidi chovaji k memu softwaru, ze ho
> pouzivaji v souladu s ujednanimi, na kterych jsme se dohodli a se
> kterymi souhlasili.

> Nechapu. Oracle dava na Webu zdarma pro testovaci a vyvojove ucely
> _plne_, funkcne _neomezene_ verze svych Enterprise Edition, jejichz
> cena pro jeden procesor je EUR 34242. Nebo je schopen to poslat na CD,
> za EUR 46.
>
> Takze?

Je to super nabidka(verze pro testovaci ucely). Co chcete slyset vice?!
Ja jen, abychom nebyli tak malicherni a extremisticti. Ne proto, ze jsme
"postizeni komunismem" a ze vse mame radi zadarmo a bez potizi. To jsou
lacine argumenty. To bych Vam pak mohl populisticky argumentovat
paradoxem, kdyz invalidovi nechteji sousedi povolit vytah do druheho
patra, ze 100% ani Vy nedodrzujete 50 km/h, kdyz vjizdite do obce (pokud
mate ridicak) a ze zakony do detailu (a treba i licence) nedodrzuje
prakticky nikdo a financni uniky z toho plynouci jsou zanedbatelne v
porovnani "s nekolika" EUR za SW od Oracle atd...

Zaver: dodrzujme licence - je to podle zakona. Toliko z me stany vse.
--
Ota Kleps