Oracle DB server pro linux

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Úterý Srpen 12 17:18:44 CEST 2003

Otakar Kleps, AVONET, s.r.o. wrote:
> Souhlasim s Vama, ze to neni legalni. Ale ja celou dobu pisu o normalnim
> lidskym pristupu, ktery sice neni podle "neci" licence koser, ale z
> hlediska pomoci nekomu je to prece proti normalnimu rozumu.
> Co stavite vys? Zdravy rozum nebo "neci" licencni ujedenani (vztahujme
> prosim k tomuto konkretnimu pripadu a ne obecne).

Vazeny pane, patrne si dost dobre neuvedomujete nektere veci.

a) vyvojarska licence na produkty Oracle neni nic, co by bylo dano
shury, zvlastne ne jako nastroj k tyrani nevinnych

b) na podminky dane Oraclem jste zcela DOBROVOLNE pristoupil a zcela
DOBROVOLNE jste se "na svou cest" ZAVAZAL je dodrzovat

c) pokud jste na tyto podminky pristoupil s umyslem je okamzite porusit,
neni to nic jineho nez podvod -- a to nejen tim, ze naplnujete skutkovou
podstatu nejakeho trestneho cinu podle nejakeho zakona, ale ciste z
hlediska etiky -- proste podvod, tecka.

Neni to tedy spor zdraveho rozumu a libovule nadnarodni korporace, nybrz
spor zdraveho rozumu se zdravym rozumem, ci spor svedomi a svedomi.

Je pekne pomahat lidem a kazdy by mel zazit ten skvely pocit. Ale pokud
jsem v situaci, kdy jedina moznost, jak nekomu pomoct, je udelat neco,
co je v rozporu s mym svedomim, se sliby, ktere jsem dal (a to jiz
mluvim zcela obecne), pak mi nezbyva nez priznat neschopnost pomoci a
odmitnout.

> Pane Pazdzioro, tenhle svet neni dokonaly. Kdyby se vsichni meli ridit
> predpisy, tak bychom se asi hodne divili. Obcas je prece nutne z
> racionalniho hlediska jednat jinak nez Vam veli "vyssi moc". A to ne
> ptoto, ze chcete nekoho oskubat ci poskodit, ale protoze to obcas jde
> proti rozumu.

Nevim, zda se muzeme dobrat shody. Protoze dodrzet smluvni ujednani mi
neveli zadna "vyssi moc", nybrz mi tak veli me vlastni svedomi.

[...]

> Zaver: dodrzujme licence - je to podle zakona. Toliko z me stany vse.

Vas zaver ma jednu vadu. Spravne by to melo znit takto:

dodrzujme licence - ne proto, abychom neporusovali zakon, ale proto, ze
je spatne nedodrzovat sve zavazky, porusovat sve sliby, i kdyz k tomu
jsou pohnutky uplne nejskvelejsi.

Jan Serak