Oracle DB server pro linux

Pátek Srpen 15 12:10:44 CEST 2003

On Fri, Aug 15, 2003 at 11:54:23AM +0200, Libor Chocholaty wrote:

> No jasne, ale ja zadny program nemam. Ma ho ten, kdo me pozadal, takze
> ho nemohu na nikoho prevest. Nevim, co resite. Jsem pouhym
> prostrednikem. Pomahacem, ja jsem tou treti osobou. Zavazek ma ten, kdo
> me pozadal.

Ten, kdo klikne na Webove strance na "Ano, souhlasim s podminkami"
(I accept) je ten, kdo timto akcem vstoupil do smluvniho vztahu
s producentem toho softwaru. Je _uplne_ jedno, jestli ma na telefonu
nekoho, kdo mu naseptava, ze to ma udelat. Smluvni vztah vznika mezi
tim, kdo klika na Webu Oraclu, a Oraclem. Nikoli mezi nekym jinym.
Soucasti toho smluvniho vztahu je ujednani, ze software nepreda treti
strane. Takto jednoduche to je.

Dosti me irituje snaha lidi vymanit se ze zavazku, ktery ze svobodne
vule dali treti strane. Dost me irituje snaha lidi vyzirat vyhody,
ktere nekdo za nejakych podminek poskytuje, aniz by meli elementarni
slusnost a snazili se chovat se podle podminek, se kterymi pri
prijeti tech vyhod souhlasili. Dost me irituje snaha lidi uz predem
vyspekulovat, jak to udelat, aby ty zavazky, ktere hodlaji dat, nejak
obechcali.

Pritom jsme se uz davno dobrali k tomu, ze existuje legalni reseni:
zajit k nekomu, kdo ma rychle pripojeni (nebo do kavarny), a to
kliknuti provest osobne. Technicky bude vysledek stejny, jak kdy
mu nekdo posle CDcko se softwarem, ktery stahl -- bude mit software.
Ovsem pravne to bude tak, ze pokud si dojde a klikne, tak bude mit
moznost ten software pouzivat v souladu s uvedenou licenci. Pokud
si necha poslat CD, tak nebude mit pravo ten software pouzivat,
protoze ten, kdo mu poslal to CD, nebude mit pravo mu tu licenci
(kterou pred stazenim odsouhlasil) predat.

Jak napsal Sherry: casem na tom Webu

	http://otn.oracle.com/software/htdocs/devlic.html?/software/products/oracle9i/htdocs/linuxsoft.html

bude:
	I am not a citizen, national or resident of, and am not
	under the control of, the government of: Cuba, Iran,
	Sudan, Iraq, Libya, North Korea, Syria, Czech Republic,
	nor any other country to which the United States has
	prohibited export.

To bude skvely.

Mimochodem, pevne verim, ze s vami, co tady resite, jak se vymanit
ze svych zavazku, nebudu nikdy v zadnem smluvnim vztahu. Natoz abych
vam dodaval nebo abych od vas kupoval nejake IT reseni.

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, auth. WWW servers, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.