Platnost zaznamu v ciselniku jeste jednou

"Zíka Aleš, Ing." Ales.Zika na pel.br.ds.mfcr.cz
Pondělí Červenec 21 07:37:04 CEST 2003

	Dobry den,

	pred nedavnem jsme tady resili, jak provadet zmeny v ciselniku
zakazniku, aby se pri tisku historicke faktury dotahly tehdy platne udaje a
ne soucasne. Nejvice doporucovany zpusob byl oznacovat si zaznamy platnosti
od - do.

	Trochu jsem si s tim hral a vyvstaly mi dalsi dotazy:
	Když to takhle udelam, nemuze byt uz PK jen cislo zakaznika, protoze
se v tabulce vyskytuje vicekrat, ale musim PK nejak poslepovat z cisla
zakaznika + atributu od - do.
	Druhy problem mam s RI. Protoze cislo zakaznika uz neni unikatni
atribut, nelze na nej referencovat cizi klic tabulky faktur, aspon ne
standardni klauzuli FOREIGN KEY ... REFERENCES.

	Jak tohleto resit? Napada me bud si ohlidat si RI vlastnim
triggerem, kteremu nebude vadit, ze cislo zakaznika je nonunique, nebo do
faktury nacpat cely PK, tedy vcetne atributu od-do, ale to se mi moc nezda.

	Jak to teda my byt spravne, pripadne, co jsem nepochopil?

	Diky,

			Ales Zika
			ČSE Spoje Pelhřimov

			http://results.cz