historie a jedinecnost [Re: Platnost zaznamu v ciselniku jeste jednou]

Radek Kanovsky rk na dat.cz
Pondělí Červenec 21 09:52:15 CEST 2003

On Mon, Jul 21, 2003 at 09:39:31AM +0200, Karel Zak wrote:

>  Nebylo v te debate take receno, ze PK je vetsinou unikatni generovane
>  cislo (sequence/autoincrement)? Asi by pomohla nejaka ukazka vasich
>  tabulek.

Dalsi vec, ktera se historii komplikuje, jsou unikatni polozky.
Predpokladejme, ze mame historickou tabulku, kde sloupec "a" ma byt
unikatni v kteremkoliv okamziku. Je sice mozne, aby dva zaznamy mely
stejnou hodnotu polozky "a", ale jejich platnost se nesmi prekryvat.
Zatim me nenapadlo, jak tohle jednoduse osetrit bez zamykani cele
tabulky. Neresil tohle nekdo?

Zdravi

Radek Kanovsky