jeste k ciselnikum se since/until

Radek Kanovsky rk na dat.cz
Pondělí Červenec 28 14:37:26 CEST 2003

On Mon, Jul 28, 2003 at 01:47:54PM +0200, Ing. Pavel Janousek wrote:

> 	A resit to pomoci RI tak, ze si vse pripravit, nasazim v ramci
> transakce a validuju na konci transakce - validace je samozrejme vcetne
> prekryvu apod. - pokud toto sedi, pak muzu transakci zapsat, pokud ne,
> mam problem a musim zkoumat co je spatne?

Problem vidim v izolaci jednotlivych transakci. V podstate do zenske,
do melounu a do transakce clovek nevidi (doufam, ze se toto trapne
prirovnani nedotklo nejake pritomne transakce :-) V postgresu mam jenom
dve moznosti, jak tuto izolaci ridit. Pri defaultnim "READ COMMITED",
na konci sve transakce vidim, co zapsaly ostatni dokoncene paralelni
transakce. Co zapsaly transakce, ktere jeste bezi, to nevidim. Pri
"SERIALIZABLE" je to jeste horsi. V tomto pripade nevidim na konci sve
transakce ani to, co zapsaly/updatovaly uz dokoncene transakce. Ja muzu
zkoumat jenom ty zaznamy, ktere vidim, takze takhle to asi nepujde.
V ostatnich beznych pripadech kontroly konzitence to nevadi, ale tady
zrejme jo.

Zdravi

Radek Kaňovský