Pouziti autoincrementu - ukrok stranou

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Čtvrtek Červen 19 12:51:34 CEST 2003

Zíka Aleš, Ing. wrote:
> 	Jak takovouhle situaci nejlepe resit, kdyz se zmeni nejake udaje v
> adresari zakazniku (ICO, adresa, kontaktni osoba)?
> 	Kdyz to rovnou opravim v adresari, asi to neni to prave orechove,
> protoze kdyz si budu chtit z nejakeho duvodu chcti vytisknou kopii starsi
> faktury, natahne mi novejsi data a nebude shodna s originalem.

[...]

> 	Jak zni teorie a co rika praxe, jak v takovemhle pripade nejlepe
> postupovat?

Univerzalni teorie na to neexistuje, existuji jen metodologie, jak
pozadavky na system pretransformovat do navrhu databaze.

Jeden extrem jste popsal: udaje jsou v nejakem registru smluvnich
partneru a udrzuji se jen platne hodnoty atributu. Dusledky dobre znate.
Opacny extrem je nemit v "hlavnim" registru smluvnich partneru zadny
realny atribut smluvniho partnera (nazev, adresa, telefon, kontaktni
osoby,...) a misto nich mit tlupu detailovych tabulek, kde bude mj. i
datum platnosti. U nas ma tento extrem hanlive oznaceni Chobotnice.

V praxi se nejlip osvedcuje neco mezi temito dvema extremy. Zalezi na
pozadavcich na system a na schopnosti cloveka, ktery navrhuje datovy
model, predvidat dalsi vyvoj systemu.

						Jan Serak