Insert ID

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Pátek Červen 20 14:47:18 CEST 2003

Zdenek Prchal wrote:
> Hm, jsou pripady (obvykle, kdyz se snazite o co nejvetsi zobecneni popisu
> nejakych objektu),
> ze ta tabulka vychazi _dost_ prazdna. Ve spolecne tabulce (s PK) je dejme
> tomu jen
>
> PK, Nazev, Typ
>
> no a obsazeni dalsich sloupcu (s dalsimi atributy objektu) se lisi prave
> podle toho
> o jaky typ objektu se jedna. Jsem doufam dost dalek toho, abych pocital
> kazdy obsazeny
> bajt jako kolega Vileta <g>, ale neprisel jsem na uspokojive reseni tohohle
> [...]

U RDBMS s promennou delkou vety je to zcela nezajimavy problem. Napr.
Oracle neni ani schopen odlisit u datoveho typu VARCHAR2 prazdny retezec
a NULL:

	SELECT * FROM <tabulka> WHERE '' is null;

vybere vsechny zaznamy.

Hruzy typu LOB pak Oracle uklada zcela oddelene od ostatnich atributu.

Zajimavejsi by to bylo u RDBMS s pevnou delkou vety, kde by nevyplnena
hodnota typu "retezec delky 100" tak jako tak zabrala 100 bajtu. Znate
nekdo takovy RDBMS?

						Jan Serak