Pouziti autoincrementu

Honza Pazdziora adelton na fi.muni.cz
Úterý Červen 24 08:10:14 CEST 2003

On Mon, Jun 23, 2003 at 12:09:32AM +0200, Petr Vileta wrote:

> Jen tak pro zajimavost, muzete mi prozradit, kdo pouziva ucetnictvi s
> auditem operaci? Ja se setkal i u nekolika akciovek s 50 zamestnanci s

Banky a financni instituce, treba. Jakykoli podnik, jehoz majiteli
zalezi na jeho vlastnich penezich natolik, aby zmensil moznost, ze ho
o ty penize nekdo ucetnimi nedohledatelnymi postupy pripravi.

> pouzivanim programu Stereo, ktery rozhodne tohle nesplnuje (nastupce pgm.
> Ucto) a zatim jsem nepotkal ani jednu firmu, kde by pouzivali auditaci
> ucetnich operaci. Jen me to zajima, co to je za firmy, respektive jak velke.

Ta potiz je v tom, ze i v rozumne postavenem systemu muzete snadno
umoznit delat dodatecne polokorektni operace, jako je zmena cisla
dokladu (zvlast pokud to nebudete mit jako primarni klic, na ktery
jsou navazany dalsi desitky foreign klicu, ze :-). Zatimco
jednouzivatelskou polokorektni vec na rozumny viceuzivatelsky system
predelate jenom ztezi.

To je duvod, proc Vam tady lidi, kteri maji zkusenosti s velkymi
systemy, radi delat to trosku jinak. Nikoli proto, ze by to ve Vasem
pripade neslo sekat nedatabazovymi postupy, aniz by to nekdo ze
stavajicich uzivatelu poznal, ale proto, ze az bude potreba udelat
vetsi system a poradne, vylamete si na tom zuby.

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, auth. WWW servers, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.