dalsi hlavolam WAS: jak z toho ven

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pátek Červen 27 23:45:27 CEST 2003

On Fri, Jun 27, 2003 at 03:46:16AM +0200, Petr Vileta wrote:
> Jsem ve fazi testovani a narazil jsem na dalsi problem. Zadavatel si nedal
> vysvetlit, ze by si login meli urcovat sami soutezici, neakceptoval ani
> pismena a navic si TED vymyslel, ze to musi byt cisla z rozsahu 100001 az
> 999999, ovsem generovana NAHODNE. Je to normalni reklamni trik (jak tvrdi
> zadavatel) nebo podvod (jak tvrdim ja), aby ucastnici nepoznali kolik jich
> vlastne celkem je a tudiz jaka je sance na vyhru. Jenze generovat neco

Podvádí-li zadavatel, podvádějte také. Vezměte si nějaké hezké prvočíslo,
které je "skoro 899998", třeba p=899981. Pak si vezměte nějaké jiné číslo
a tak, aby 1<a<p. Tak máte zaručeno, že posloupnost a mod p, a^2 mod p,
a^3 mod p, ..., a^(p-1) mod p  obsahuje všechna čísla od 1 do p-1 právě
jednou. Ke každému přičtěte 100000 a máte "náhodně" rozmíchaná čísla od
100001 do 999980. Přitom z každého čísla dostanete následující jednoduchým
vzorečkem. Mohlo by se sice stát, že by soutěžících bylo více než 899980
a méně než 899999, ale to by byla skutečně smůla... :-)

                                                           Michal Kubeček