dalsi hlavolam WAS: jak z toho ven

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Sobota Červen 28 02:12:54 CEST 2003

> Podvádí-li zadavatel, podvádějte také. Vezměte si nějaké hezké prvočíslo,
> které je "skoro 899998", třeba p=899981. Pak si vezměte nějaké jiné číslo
> a tak, aby 1<a<p. Tak máte zaručeno, že posloupnost a mod p, a^2 mod p,
> a^3 mod p, ..., a^(p-1) mod p  obsahuje všechna čísla od 1 do p-1 právě
> jednou. Ke každému přičtěte 100000 a máte "náhodně" rozmíchaná čísla od
> 100001 do 999980. Přitom z každého čísla dostanete následující jednoduchým
> vzorečkem. Mohlo by se sice stát, že by soutěžících bylo více než 899980
> a méně než 899999, ale to by byla skutečně smůla... :-)
Tohle me fakt zaujalo. Ackoliv jsem sice (snad) programator, na matiku jsem
byl vzdycky blbej (a taky jsem z ni na prumce nematuroval). Jestli to dobre
chapu, tak kdyz bych chtel dalsi cislo, tak bych jen zjistil kolik jich uz
existuje a pak vypocetl
a^pocet_existujich mod p
???
No jak tak na to koukam, to je asi blbost. Takze jak jste to presne myslel?
Vzorecek by pomohl ;-)
--
Petr