posledni automaticky generovany id a prenositelnost

Honza Pazdziora adelton na informatics.muni.cz
Úterý Srpen 10 09:46:57 CEST 2004

On Tue, Aug 10, 2004 at 08:56:54AM +0200, Zdenek Janis wrote:

> Presto mi unika zakladni problem ;-) (Posledni dobou dost casto ;-))
>
> Klidne mohu pouzit typ (big)serial v tabulce a pak:
> 1) klidne to tabulky vlozit zaznam a nechat, aby se tam samo
> vygenerovalo ID (napr.) a jeho hodnotu ziskam pohodlne volanim pres
> currval(seq).

Neziskate, bezpecne. Nad tou tabulkou mohou byt triggery, ktere z te
sekvence po vlozeni vyberou dalsi hodnoty. Nejde spolehat na to, ze
to currval se diky nejakym zaludnostem v datovem schematu nezmeni.

> 2) A nebo proste nejdrive zavolam nextval(seq) a pak to puziju do
> insertu v tabulkach.

A pak je nejlepsi to takhle delat standardne a necpat tam serial.

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, large Web systems, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.