Jak na browse velke tabulky v sql ?

Michal Samek spec_list na tony.cz
Pondělí Únor 23 12:23:44 CET 2004

V Po, 23. 02. 2004 v 11.09, Karel Zak napsal:

> [...]
>  delana  vetsina aplikaci  (tedy  select jen  potrebnuch veci,  zakladni
>  sortovani ovlada GUI  widget, kursory). Ostatne mel jste  pravdu v tom,
>  ze "todle nekdo musel uz resit". Ono prave browser je zaklad vetsiny DB
>  aplikaci  --  nektere dokonce  ani  jiny  widget nepouzivaji  (takovata
>  hrozna ucta co vypadaji jak sabat excelovskych tabulek...)

>  Ano. Take  zavadeni noveho  software neni  z  velke casti  ukol pro  IT
>  oddeleni, ale pro  managment. Urcite je ale treba ty  usery sledovat --
>  obcas totiz novy soft opravdu treba neni :-)

Funkcne je ten stary software velmi kvalitni, je v tom 10 let vyvoje a
natlaku na dodavatele. Plus hromada utilit kolem toho, ktere
automatizuji spoustu operaci. Velmi dobre nam to dnes modeluje firemni
procesy.

Problematicka zacina byt pouzita technologie a fakt, ze sw se uz dale
nevyviji a kody od toho nikdy nedostanem. Protoze dosemu se sambou neni
pouzitelne prostredi (problemy se zamykanim), musime tu mit na stanicich
winy a to jeste 98, v novejsich je dos taky emulovany a nejede to dobre.
Taky stabilita pri dnesnim rozsahu dat neni uplne dobra (ani spatna, ale
obcas to spadne a lepsi to uz nebude). Proste to moralne zastaralo.
Dneska staci, kdyz si nase draha vlada vymysli 3. sazbu dph a jsme v
p....

>  Ostatne co  vlastne lepsiho ocekavate  od te aplikace pri  pouziti SQL?
>  Todle je dost dulezita otazka.

Ja mam jinak sql rad a postgres zvlaste, ono moc z ceho vybirat si taky
neni, existuji sice nejake obskurni projekty typu harbour, ale to bych
pro produkcni system neriskoval. Problem je v tom, ze jsem zatim delal v
sql spise pro web, kde to prirozene funguje stylem request-result, takze
jsem na tenhle problem jeste nenarazil. S gui a sql to zkousim poprve. A
trosku mne zarazila ta pracnost takove implementace.

--
Michal Samek <spec_list na tony.cz>