Jak na browse velke tabulky v sql ?

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Únor 23 11:09:39 CET 2004

On Mon, Feb 23, 2004 at 11:34:54AM +0100, Michal Samek wrote:

> Ja myslim, ze trosku prehanite. Zeptal jsem se na konkretni problem a

 Ja vim, ja rad (ale vetsinou s usmevem;-)

> rozebrali jsme jej. To je vse. Dostali jsme se v podstate k tomu, ze je
> to bohuzel tak, jak to je a ze to s sql lepe udelat nepujde. To je to,

 Hodne jde o to jak jste  postupoval pri tom stanovovani si pozadavku na
 tu  aplikaci. IMHO asi  mozna i  nevedomky jste  to udelal  tak jak  se
 delaji nektera  ceska "vyberove  rizeni". Proste pozadavky,  ktere sedi
 jednomu dost  urcitemu reseni  a ostatni na  tom pohori. Lepsi  by bylo
 podivat se co mate za data a co ma byt vysledkem prace uzivatelu. A pak
 navrhnout reseni, ktere tydle dva body spoji.

 Dostal jste tu  rady, ktere v naproste vetsine vychazeji  z toho jak je
 delana  vetsina aplikaci  (tedy  select jen  potrebnuch veci,  zakladni
 sortovani ovlada GUI  widget, kursory). Ostatne mel jste  pravdu v tom,
 ze "todle nekdo musel uz resit". Ono prave browser je zaklad vetsiny DB
 aplikaci  --  nektere dokonce  ani  jiny  widget nepouzivaji  (takovata
 hrozna ucta co vypadaji jak sabat excelovskych tabulek...)

> co jsem chtel slyset, ve "vetsine poslednich dopisu" jsem vam do toho uz
> ani nepipnul. Prave proto, ze zcela jiste jsem "poznamenany" minulosti a
> vyvojem v xbase, jsem tady napsal, at mi poradi lide, co s sql maji
> radove vetsi zkusenosti. Nikomu jsem nenadaval a v podstate jste mi dali
> za pravdu, ze implementace takove situace pomoci sql *muze* byt mene
> efektivni nez v xbase. Nezbyva mi nez udelat prakticke testy a srovnat,
> zda to bude vubec vykonove pouzitelne, pripadne zmenit ui aplikace, coz
> ale bude problem - uzivatele mi to omlati o hlavu.

 Ano. Take  zavadeni noveho  software neni  z  velke casti  ukol pro  IT
 oddeleni, ale pro  managment. Urcite je ale treba ty  usery sledovat --
 obcas totiz novy soft opravdu treba neni :-)

 Ostatne co  vlastne lepsiho ocekavate  od te aplikace pri  pouziti SQL?
 Todle je dost dulezita otazka.

    Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>